حضرت زهرا ذخیره خدا بودند که به پیامبر عطا شد

استاد حوزه علمیه گفت: حضرت زهرا(س) ذخیره خدا، موجودی عرشی، الهی و ملک مطلق خداوند بودند که آن را به پیامبر(ص) عطا کردند، سرمایه ای بالاتر از محبت حضرت زهرا(س) وجود ندارد.

حجت الاسلام والمسلمین ادیب یزدی استاد حوزه علمیه به مناسبت ایام فاطمیه در مسجد جامع غدیر به سخنرانی پرداخته و گفت: پیامبر(ص) به واسطه مرگ فرزندان خود و ملامت دشمن مبنی بر ابتر بودن ایشان بسیار غمگین شدند، بر همین اساس جبرئیل بر ایشان نازل شده و خبر خوشی بر حضرت دادند.

وی افزود: پیامبر(ص) همواره قرآن را با حزن می خوانند اصل اسلام بر مبنای حزن است، به خصوص برای خانواده اهل بیت(ع) که فرمودند بنی امیه برای ما جای شادی باقی نگذاشت.

حجت الاسلام والمسلمین ادیب یزدی با بیان اینکه وجود اولاد برای انسان بسیار شیرین است که نسل او را ادامه دهد، عنوان کرد: جبرئیل به پیامبر(ص) فرمودند من تحفه بی نظیری برای شما می آورم که به برکت آن تحفه نسل و فرزندان شما تا ابد در کل عالم حضور گسترده خواهند داشت و به برکت آن قرآن، شریعت، دین و نام شما ابدی می‌شود.

استاد حوزه علمیه با تاکید بر اینکه بر اساس فرمایش الهی مدت ضمانت نامه اسلام ابدی است که هیچ خدشه بر آن وارد نمی‌شود در حالی که به هیچ پیامبری برای دین و آیین او ضمانت نامه نداد، اظهار کرد: جبرئیل بر پیامبر(ص) نازل شده و سوره کوثر را به ایشان عطا کرده و فرمود خداوند ذخیره ای را که برای خود نگه داشته بود به شما عطا کرد.

وی افزود: حضرت زهرا(س) ذخیره خدا برای روز مبادا بود که خداوند با مشاهده چشم اشک بار پیامبر(ص) آن را به او عطا کرد، قرار نبود حضرت زهرا(س) به دنیا بیایند زیرا بین ایشان و این دنیای پست هیچ سنخیتی وجود نداشت، ایشان موجودی عرشی، الهی و ملک مطلق خداوند بودند که خداوند آن را به پیامبر(ص) عطا کردند.

حجت الاسلام والمسلمین ادیب یزدی ادامه داد: حضرت زهرا(س) بر اثر اشک و آه پیامبر(ص) به این دنیا آمدند، حضرت زهرا(س) معارف ویژه و جایگاه خاص نزد خداوند داشتند؛ خداوند خطاب به حضرت فاطمه زهرا(س) فرمود ای بنده برتر من آیا آمادگی داری که به دنیا قدم بگذاری در حالی که برای تو یک نفس خوش نخواهد گذشت و جز درد، غم و اندوه برای تو چیزی نیست.

استاد حوزه علمیه گفت: خداوند برای فرستادن حضرت زهرا(س) به دنیا از ایشان اجازه گرفتند، به همین دلیل پیامبر(ص) و امیرمومنان امام علی(ع) هر زمان می‌خواستند بر حضرت فاطمه(س) وارد شوند از ایشان اجازه می‌گرفتند.

وی با بیان اینکه حضرت زهرا(س) ناموس کبریا است، ابراز کرد: حضرت صدیقه(س) خطاب به خداوند فرمودند به دنیا می‌روم فقط برای اینکه تو را عبادت کنم و به دیگران نشان دهم که در دنیا هم می شود خدا را بندگی و بر اساس ما انزل الله رفتار کرد؛ دلیل دیگر اینکه بسیار دوست دارم پدرم رسول خدا(ص) و همسرم امیرمومنان امام علی(ع) را زیارت کنم.

حجت الاسلام والمسلمین ادیب یزدی در پایان خاطرنشان کرد: سرمایه ای بالاتر از محبت حضرت زهرا(س) وجود ندارد قدر این سرمایه را بدانیم.

در خبرنامه سایت عضو شوید و آخرین مطالب سایت را در صندوق ایمیل‌تان دریافت کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا