منشور رسانه‌ای مسابقات بین‌المللی قرآن کریم تدوین شود

منشور رسانه‌ای مسابقات بین‌المللی قرآن کریم تدوین شود/ ضرورت تبیین منظومه قرآنی رهبری

رئیس سازمان اوقاف بر ضرورت تهیه منشور رسانه‌ای مسابقات بین‌المللی قرآن کریم تاکید کرد و گفت: باید برنامه‌ریزی کنیم تا معادلات قرآنی دنیا را به سمت حقیقت آموزه های قرآن تغییر دهیم و لازمه این تغییر عزم و اراده وفعالیت جهادی است.

منشور رسانه‌ای مسابقات بین‌المللی قرآن کریم تدوین شود/ ضرورت تبیین منظومه قرآنی رهبری

به گزارش پایگاه خبری اتحادیه تشکل های قرآن و عترت کشور«اتقان» حجت‌الاسلام والمسلمین محمدی؛ نماینده ولی فقیه و رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه در نشست ستاد برگزاری سی‌وپنجمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن کریم که با حضور مهندس عبدالرضا عابد؛ قائم مقام سازمان اوقاف،حجت الاسلام سیدمصطفی حسینی؛ رئیس مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و دیگر اعضای ستاد مسابقات بین المللی برگزار شد، اظهار کرد: باید ابعاد بین‌المللی مسابقات اعم از محتوا، شکل و اجرا حفظ شود ،یعنی اگر ارزشهای انقلاب اسلامی و نظام مطرح می‌شود به ابعاد مشترک میان امت مسلمان توجه شود.

وی با اشاره به اینکه باید برای ارتقای کمی و کیفی متسابقین حاضر در مسابقات بین‌المللی قرآن کریم پیگیری‌های لازم انجام شود، تاکید کرد: نیازمند برنامه‎ریزی برای حضور جامعه قرآنی در مسابقات هستیم.

رئیس سازمان اوقاف با مقایسه تعداد موسسات قرآنی، حافظان و قاریان  با قبل از انقلاب اسلامی گفت: باید جلوه های توسعه فرهنگ قرآنی نظام جمهوری اسلامی ایران را مطرح کنیم که متاسفانه در این زمینه به‌خوبی عمل نکرده‌ایم.

حجت‌الاسلام والمسلمین محمدی با بیان اینکه باید سخنان قرآنی مقام معظم رهبری را جمع‌آوری ومطرح کنیم، تصریح کرد: بسیاری از استنادات رهبر انقلاب از قرآن کریم است؛ با وجود اینکه سیاستها وایده ها ودیدگاههای قرآنی مقام معظم رهبری نکات مهم و کلیدی دارد اما نتوانستیم منظومه فکری قرآنی ایشان را به دنیا معرفی کنیم.

وی با اشاره به اینکه جمهوری اسلامی ایران معادلات قدرت در دنیا را تغییر داد و این بزرگترین درد برای استکبار جهانی است، تاکید کرد: باید با مشارکت جامعه قرانی برنامه های قرانی جهانی را به سمت وسوی حقیقت واموزه های اصلی  قران سوق دهیم.

رئیس سازمان اوقاف برنامه‌ریزی برای حفظ ارتباط مستمر با متسابقین را مهم دانست و  افزود: ما متسابقین را بعد از مسابقات رها می‌کنیم که نباید اینطور باشد.

حجت‌الاسلام والمسلمین محمدی بر ضرورت تهیه منشور رسانه‌ای مسابقات بین‌المللی قرآن کریم تاکید کرد و گفت: اگر قبل از مسابقات برنامه‌ریزی و سوژه‌ها جمع‌آوری شود می‌توانیم ماه‌ها از این مسابقات استفاده و بهره‌برداری کنیم.

در خبرنامه سایت عضو شوید و آخرین مطالب سایت را در صندوق ایمیل‌تان دریافت کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا