استادحسین انصاریان : آبرو، مال و جان مردم ارزشمندترین مواردی است که باید حفظ شوند

استاد حسین انصاریان در جمع فرماندهان و کارکنان نیروی انتظامی کرمانشاه، با بیان اینکه حفظ و نگهداری آبروی مسلمان در دین مبین اسلام بسیار توصیه و سفارش شده است، همگان را به حفظ آبروی مومنان سفارش کرد.
ایشان افزودند: دین اسلام آبروی مومن را با جان و خون او برابر دانسته است، یعنی به روشنی می توان دریافت که ریختن آبروی مومن برابر با ریختن خون اوست و همگان باید از این کار زشت پرهیز کنند.
استاد انصاریان تصریح کردند: گناه ریختن آبروی مسلمان گناه بسیار بزرگ و نابخشودنی محسوب می شود و در بسیاری روایات آمده که توبه این شخص به سختی پذیرفته خواهد شد.
وی در ادامه وظیفه کارکنان نیروی انتظامی را در حفظ آبروی مومنان بسیار پراهمیت خواند و گفتند: این افراد به واسطه شغلی که به آن مشغول هستند آبروی بسیاری از افراد در دستان آن ها قرار دارد که باید با یک مدیریت صحیح و به گونه ای که خدشه ای به آبروی کسی وارد نشود به انجام وظیفه بپردازند.
استادانصاریان ادامه دادند: یکی از صفات برجسته خداوند متعال نیز همین حفظ آبروی مردم است، به گونه ای که امام علی (ع) در نهج البلاغه و امام حسین (ع) در دعای عرفه بخوبی به این موضوع اشاره می کنند.
استاد در ادامه حفظ جان انسان را نیز مورد تاکید اسلام و قرآن دانست و خاطرنشان ساختند: نیروهای خدوم انتظامی در این بخش نیز وظیفه بسیار حساس و مهمی برعهده داشته و با ایثارگری ها و زحمت های شبانه روزی خود این توصیه اسلام را به منصه ظهور رسانده اند.
استاد انصاریان حفظ مال انسان را نیز بسیار مهم عنوان و تصریح کردند: اسلام آنقدر برای حفظ مال مومن ارزش و احترام قایل است که در روایات دینی آمده اگر کسی به دفاع از مال خود به دست سارق کشته شود،شهید از دنیا رفته است.
معظم له در پایان بار دیگر با مهم برشمردن وظایف، خدمات و زحمات نیروی انتظامی، وجود آن ها را بسیار پربرکت و مایه آسایش جامعه دانست و گفتند: کار و زحمت آن ها در نزد خداوند متعال از اجر بسیار بالایی برخوردار می باشد.

در خبرنامه سایت عضو شوید و آخرین مطالب سایت را در صندوق ایمیل‌تان دریافت کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا