با اظهار محبت و راهنمایی دلسوزانه با مردم ارتباط برقرار کنید

مسئولین برای حل مشکلات کشور بیش از پیش تلاش کنند

سردار اشتری فرمانده نیروی انتظامی کشور، به مناسبت هفته نیروی انتظامی، با سفر به شهر مقدس قم با حضرات آیات مکارم شیرازی، نوری همدانی، جوادی آملی و سبحانی دیدار و گفتگو کرد.

آیت‌الله ناصر مکارم شیرازی در این دیدار از تلاش‌های این نیرو قدردانی کرد و گفت: نیروی انتظامی به خوبی توانسته در برابر ناامنی‌ها در میدان حضور پیدا کند.

ایشان با اشاره به حوادث اخیر، سه عامل دشمنان خارجی، فضای مجازیِ رها و مشکلات اقتصادی و معیشتی مردم را از علل اصلی دانست و افزود: تا زمانی که این عوامل باشد، احتمال آشوب وجود دارد، چرا که دشمنان خارجی همیشه در پی ضربه‌زدن به نظام اسلامی هستند و مشکلات اقتصادی نیز بهانه به دست آن‌ها می‌دهد.

آیت‌الله مکارم شیرازی تأکید کرد: باید صف کسانی که به گرانی‌ها و مشکلات اقتصادی اعتراض دارند از صف افراد شرور که در پی آشوب و ناامنی در کشور هستند، جدا گردد.

ایشان به درگذشت خانم مهسا امینی اشاره کرد و فرمود: لازم بود نیروی انتظامی و دیگر نهادهای ذی‌ربط گزارش جدی و فوری از تحقیقات خود ارائه می‌دادند تا جلوی این بهانه‌ها گرفته شود.

معظم له حضور پرشور مردم در راهپیمایی‌ها را بیانگر مخالفت آنان با این گونه اغتشاشات و جریانات دانست و افزود: معاندین نظام و کشور با تحریک احساسات جوانان و تعرض و ایجاد ناامنی، آتش زدن آمبولانس، غارت و تخریب اموال و کشتن مردم بی‌گناه، خودشان را رسوا کردند و چهره‌ی واقعی آن‌ها برای مردم آشکار گردید.

آیت‌الله مکارم شیرازی با اشاره به مسألۀ حجاب در کشور، اکثریت مردم را پای‌بند به حجاب و عفاف دانستند.

ایشان در پایان سخنان خود با تأکید بر شفاف‌سازی مسائل اقتصادی توسط دولت افزود: دولت باید نسبت به سامان‌دادن مشکلات اقتصادی و گرانی اقدام جدی نماید.

توصیه‌های آیت‌الله نوری همدانی

آیت‌الله حسین نوری همدانی در این دیدار ضمن تبریک ایام فرخنده ماه ربیع الاول از خدمات نیروی انتظامی در برقراری امنیت و ایجاد نظم در جامعه تجلیل نمود و در ادامه با بیان اهمیت امنیت در جامعه افزود: امام صادق علیه السلام فرمودند: «ثَلَاثَهُ أَشْیَاءَ یَحْتَاجُ النَّاسُ طُرّاً إِلَیْهَا الْأَمْنُ وَ الْعَدْلُ وَ الْخِصْبُ»؛ یعنی در هر جامعه ای مردم به سه چیز نیاز دارند: امنیت و عدالت و فراوانی نعمت. باید توجه داشت هر سه این امور با مسئولیت شما ارتباط مستقیم دارد. رشد و پیشرفت جامعه تنها در سایه امنیت تحقق پیدا می‌کند. عدالت یعنی رعایت حقوق و گرفتن حق مظلوم که در آن نمی‌توان کوتاهی نمود؛ و سوم فراوانی نعمت و بر طرف نمودند مایحتاج مردم و نیاز‌های ضروری مردم.

معظم‌له با تجلیل از اقدامات صورت گرفته از سوی نیروی انتظامی افزود: بحمدالله شما و عزیزان همراه در برقراری امنیت و ایجاد ثبات در جامعه موفق بوده‌اید باید توجه داشت هر قدم شما در ثبات امنیت و ایجاد آرامش عبادت است.

آیت‌الله نوری همدانی با اشاره به حوادث اخیر کشور اظهار کرد: در این جریانات اخیر دشمنان با صرف هزینه‌های گزاف و تبلیغات وسیع از رسانه‌های معاند سعی در ضرب زدن به نظام مقدس اسلامی را داشتند.

معظم‌له در ادامه تصریح کرد: در جهان کنونی این جریان حقوق بشر به صورت ابزاری در دست استکبار جهانی قرار گرفته تا بدین وسیله خواسته‌های نا مشروع خویش را بر ملت‌های آزادی خواه تحمیل کنند.

ایشان در ادامه توجه به مردم را سرلوح کار مسئولین در نظام اسلامی دانست و اظهارداشت: حضرت امیرمومنان (علیه السلام) به مالک اشتر فرمودند: «وَ أَشْعِرْ قَلْبَکَ الرَّحْمَهَ لِلرَّعِیَّهِ وَ الْمَحَبَّهَ لَهُمْ وَ اللُّطْفَ بِهِمْ»؛ مهربانى به مردم و دوست داشتن آنها و لطف در حق ایشان را سرلوحه کار خود قرار بده. باید توجه داشت اسلام نگاه وسیعی به انسان دارد.

آیت‌الله نوری همدانی در ادامه یادآور شد: حضرت امیر مومنان (علیه السلام) هنگام اعزام مالک اشتر به مصر در نامه ای به او نوشتند: ای مالک! «إنّما عِمادُ الدِّینِ و جِماعُ المسلمینَ و العُدَّهُ للأعداءِ العامَّهُ مِنَ الاُمَّهِ، فلیَکُن صَغْوُکَ لَهُم و مَیلُکَ مَعَهُم»؛ مالک بدان ستون دین و سپر در برابر دشمن همین توده‌های مردم هستند. از این رو باید توجه و عنایت به مردم و ایجاد رفاه آنها سر لوحه کارها و برنامه‌های شما باشد.

معظم‌له برخورد با مجرمین و اخلالگران امنیت را بسیار ضروری دانست و با اشاره به آیه «وَلَکُمْ فِی الْقِصَاصِ حَیَاهٌ یَا أُولِی الْأَلْبَابِ لَعَلَّکُمْ تَتَّقُونَ» یادآور شد: باید توجه داشت در حوادث اخیر برخی به دلیل هیجانات و تحت تاثیر قرار گرفتن رسانه‌های بیگاه دست به اقداماتی زده‌اند که باید حساب آنها با کسانی که با برنامه ریزی و عناد با نظام اسلامی و ضرب زدن به مردم دست به اقداماتی زده‌اند را جدا نمود برخورد‌ها باید متناسب با اقدامات صورت گرفته باشد.

ایشان در ادامه برخورد همراه با مهربانی و رافت اسلامی را بسیار سازنده دانست و خاطرنشان کرد: ارتباط با مردم باید همراه با محبت و مهربانی باشد و با راهنمایی و اظهار محبت با آنها صحبت شود که این کار بسیار سازنده خواهد بود.

آیت‌الله نوری همدانی در پایان با تاکید بر ضرورت زمان شناسی و بصیرت زمان کنونی اظهار کرد: باید توجه داشت این انقلاب با مجاهدت‌ها و تلاش‌های مستمر همین مردم به پیروزی رسید. این انقلاب و این نظام متعلق به همین مردم است و باید مسئولین برای رفاه، پیشرفت و تعالی ملت و سربلند نظام مقدس اسلامی تمام تلاش و امکانات خود را بکار بگیرند.

توصیه‌های آیت‌الله جوادی آملی

آیت‌الله عبدالله جوادی آملی در این دیدار ضمن تبریک آغاز امامت حضرت ولی عصر (عجل الله تعالی فرجه الشریف) از زحمات خالصانه نیروی انتظامی قدردانی و برای شهدای این نیرو علوّ درجه مسئلت نمود و در ادامه بیان داشت: در احادیث معصومین علیهم السلام هست که «مَنْ قُتِلَ دُونَ مالِهِ فهوَ شَهیدٌ وَ مَنْ قُتِلَ دُونَ دِینِهِ فهوَ شَهیدٌ وَ مَنْ قُتِلَ دُونَ دَمِهِ فهوَ شَهیدٌ وَ مَنْ قُتِلَ دُونَ أهلِهِ فهوَ شَهیدٌ» شهید گاهی برای حفظ مال مردم است و گاهی برای حفظ ناموس مردم که ما برای تمامی شهدایی که برای حفظ دین و مال و ناموس مردم به شهادت رسیده‌اند، طلب مغفرت می‌کنیم و دعا می‌کنیم تا حشرشان با حضرت اباعبدالله الحسین علیه السلام باشد.

ایشان در بخش دیگری از سخنان خود ابراز داشت: در اندلس سابق، مردم مسلمان بوده و حکمای بزرگ همچون ابن رشد و ابن حزم بودند، آنقدر اسلام در آنجا گسترش داشت که تعداد ستون‌های مسجد جامع قرطبه را نمی‌توانستند بشمارند، اما طولی نکشید که آن مسجد تبدیل به کلیسا و کلیسا نیز تبدیل به موزه شد و هیچ اثری از اسلام در آنجا باقی نماند و این خطر همیشه و در همه عصر و مکان‌ها وجود دارد!

معظم‌له اظهار داشت: کشور ما صاحب ریشه و تمدنی افتخار آمیز است و مردم کشور ما نیز مردمی غیور و پاک هستند و در کشور بزرگان و دانشمندان و مردان بزرگ کم نداریم و شما می‌بینید که هر وقت مردم با انقلاب بودند، عظمت و شکوهی مانند پیاده روی اربعین رقم خورد، اما انتظار این است که جلوی غارت، اختلاس و نجومی بعضی از مسئولین گرفته شود تا این نظام آسیب نبیند.

آیت‌الله جوادی آملی بیان داشت: صرف اینکه کسی آدم خوبی باشد به معنای این نیست که مسئول خوبی هم می‌تواند باشد، عقل و تدبیر لازمه مدیریت است که در این صورت مسئولین نه بیراهه می‌روند و نه راه کسی را می‌بندند.

ایشان تاکید داشت: مسئولین باید برای بیکاری جوانان، آینده شغلی آنها و معضل حاشین نشینی شهرها تدبیری بیاندیشند و برای حل مشکلات کشور بیش از پیش تلاش کنند!

معظم له در پایان اظهار داشت: ما به امید زنده‌ایم، به برکت خون شهداء زنده‌ایم و به صاحب امروز دعا می‌کنیم این نظام را در سایه ولی اش حفظ کند و شهدای ما را با شهدای کربلا محشور کرده و کسانی که برای اربعین هم زحمت کشیدند حشرشان با اربعینی‌ها ـ انشاء الله ـ باشد!

دیدار سردار اشتری با آیت‌الله سبحانی

سردار حسین اشتری فرمانده کل نیروی انتظامی، در ادامه برنامه‌ها و دیدار‌های خود در قم، با حضور در بیت آیت‌الله جعفر سبحانی، با این مرجع تقلید دیدار و گفت و گو کرد.

در ابتدای این دیدار سردار حسین اشتری، فرمانده فراجا گزارشی از وضعیت حوادث اخیر و عملکرد پلیس در سال جاری بخصوص ایام اربعین حسینی(ع) ارائه کرد.

در خبرنامه سایت عضو شوید و آخرین مطالب سایت را در صندوق ایمیل‌تان دریافت کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا