دیدار استاندار قم با رئیس جامعه‌المصطفی؛ نگاه بین‌المللی به قم

استاندار قم جامعه‌المصطفی را سرمایه‌ای ارزشمند برای کشور دانست و ابراز داشت: امروزه، در عرصه بین‌المللی، در کنار دستگاه‌های رسمی دیپلماسی، سفیران فرهنگی و دیپلماسی عمومی جایگاه مهمی دارند و مجموعه‌هایی مانند جامعه‌المصطفی می‌توانند در این زمینه نقش مهمی ایفا نمایند.

حجت‌الاسلام والمسلمین‌ عباسی در دیدار دکتر بهرام سرمست، استاندار قم، که به همراه شماری از مدیران استان و با حضور در سازمان مرکزی جامعه‌المصطفی برگزار شد، ضمن خیرمقدم به استاندار قم و هیئت همراه، به معرفی جامعه‌المصطفی، فعالیت‌ها و دست‌آوردهای علمی و آموزشی آن پرداخت.

وی خاطرنشان کرد: حوزه‌های علمیه در مکتب اهل‌بیت(علیهم‌السلام) همواره رویکرد بین‌المللی داشته است و هم‌اکنون کانون حوزه‌های علمیه، به ویژه پس از انقلاب اسلامی، در قم تمرکز یافته است. قم در ایران و جهان با وجهه علمی، فرهنگی و آموزشی شناخته می‌شود و جامعه‌المصطفی نیز بخش بین‌المللی این پایگاه به شمار می‌آید.

رئیس المصطفی یکی از ویژگی‌های مهم جامعه‌المصطفی را تحصیل طلاب اهل سنت از ملیت‌های مختلف براساس مذاهب خود دانست و ادامه داد: جامعه‌‌المصطفی در خارج کشور، بیش از ۱۲۰ کشور را تحت پوشش قرار داده و از گستردگی مطلوبی در عرصه بین‌الملل برخوردار است.

حجت‌الاسلام والمسلمین‌ عباسی، با اشاره به این که امروز جامعه‌المصطفی به عنوان دانشگاه اسلامی معتبر در سراسر جهان برشمرده می‌شود، اذعان داشت: قم در کنار حضور مرقد مطهر حضرت فاطمه معصومه(س)، به واسطه حوزه علمیه و جامعه‌المصطفی، وجهه بین‌المللی گسترده‌ای یافته است و باید نگاه بین‌المللی به قم، در همه نهادها و دستگاه‌ها نهادینه شود.

رئیس جامعه‌المصطفی، در پایان، تصریح کرد: جامعه‌المصطفی از ظرفیت‌های بسیار خوبی در زمینه‌های گردشگری سلامت و مذهبی، اندیشکده و پژوهشگاه، گفت‌وگوی ادیان و… برخوردار است که می‌تواند زمینه مناسبی برای تعریف همکاری‌های مشترک به شمار رود.

در خبرنامه سایت عضو شوید و آخرین مطالب سایت را در صندوق ایمیل‌تان دریافت کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا