آیت الله العظمی صافی‌گلپایگانی: استقلال حوزه افتخار شیعه است

حضرت آیت‌الله صافی گلپایگانی گفتند: حوزه‌های علمیه از عصر غیبت تا به امروز استقلال خود را حفظ کرده‌اند و این افتخار مکتب تشیع است.

به‌گزارش مرکز خبر حوزه معظم‌له امروز در دیدار با مسئولان و مدیران مرکز خدمات حوزه‌های علمیه ضمن قدردانی از خدمات و فعالیت‌های این مرکز اظهار داشتند: تلاش در امور معیشت و زمینه‌سازی شرایط مناسب برای طلاب ارزشمند است چرا که آنان خیال راحت درس می‌خوانند و تحصیل و تبلیغ می‌کنند.

ایشان خاطرنشان ساختند: افرادی که مسئولیتی را به عهده می‌گیرند لازم است خلوص نیت داشته باشند و به دنبال عمل به وظیفه باشند.

این مرجع تقلید تامین احتیاجات اولیه معیشت طلاب از سوی حوزه در افزایش عزت آنان را بسیار موثر دانست و استقلال حوزه‌های علمیه را افتخار شیعه عنوان کرده و خاطرنشان ساختند: حوزه‌های علمیه شیعه از عصر غیبت تا به امروز استقلال خود را حفظ کرده است و روحانیت در همه عصرها مستقل بوده و مواضع خود را شجاعانه اعلام کرده‌اند البته باید خدمتگذار روحانیت و علما بود، چون قشری که امروز جامعه را نگه می‌دارد و هویت آن را حفظ می‌کند روحانیت است.

معظم‌له در ادامه تاکید کردند: اساس کار روحانیت؛ معنویت است و تمام خدمات و آثار و تالیفات علما به برکت معنویت و خلوص آنان بوده است و تمام زحمت‌ها و محرومیت‌ها را تحمل می‌‌کنند اما هرگز دست از فعالیت‌ علمی و تبلیغی نمی‌کشند.

حضرت آیت الله صافی‌گلپایگانی ضمن تقدیر از فعالیت‌های مرکز خدمات حوزه‌های علمیه و جامعهالمصطفی در جذب طلاب غیر ایرانی اظهار داشتند: این که شرایطی فراهم شده افراد از کشورهای مختلف برای تحصیل علوم دینی به قلم می‌آیند بسیار ارزشمند است جذب این افراد بیشتر فراهم شود موجب عظمت دین و نظام خواهد شد.

ایشان افزودند: علی‌رغم اینکه ارائه خدمات برای طلاب بسیار ارزشمند است ولی استقلال حوزه‌های حفظ شود و به جایی وابسته نباشیم و به راحتی بتوانیم حرف خود را بزنیم و موقعیت و جایگاه حوزه‌ها را حفظ کنیم.

این مرجع تقلید افزودند: ماموریت اصلی طلاب، از طرف آقا امام زمان‌(عج) است و هیچ وقت نباید این ماموریت را فراموش کنیم ولی همه از جمله دولت و مردم به اندازه خود موظف هستند و حوزه‌ها را تقویت کنند تا با عظمت و رونق بیشتر تداوم داشته باشد.

ایشان افزودند: علی‌رغم اینکه ارائه خدمات برای طلاب بسیار ارزشمند است ولی استقلال حوزه‌های حفظ شود و به جایی وابسته نباشیم و به راحتی بتوانیم حرف خود را بزنیم و موقعیت و جایگاه حوزه‌ها را حفظ کنیم.

حضرت آیت الله صافی‌گلپایگانی افزودند: ماموریت اصلی طلاب، از طرف آقا امام زمان‌(عج) است و هیچ وقت نباید این ماموریت را فراموش کنیم، ولی همه از جمله دولت و مردم به اندازه خود موظف هستند حوزه‌ها را تقویت کنند .

در خبرنامه سایت عضو شوید و آخرین مطالب سایت را در صندوق ایمیل‌تان دریافت کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا