اتفاقی که سبب شد علامه جعفری شرح ۲۷ جلدی نهج‌البلاغه را نگارش کند

آیت‌الله حسینی قزوینی در مراسم پنجاهمین سالگرد رحلت علامه امینی به بیان اتفاقی پرداخت که سبب شد علامه جعفری تحقیق درباره نهج‌البلاغه را آغاز و شرح ۲۷ جلدی بر این کتاب شریف نگارش کند.

دومین نشست علمی مجمع علویه طهران به مناسبت پنجاهمین سالگرد رحلت صاحب الغدیر علامه امینی در حسینیه سادات تهران برگزار شد.

در این مراسم آیت‌الله حسینی قزوینی به تبیین جایگاه علمی علامه امینی(ره) پرداخت و اظهارکرد: با بیان اینکه مباحث علوم عقلی دارای ابعاد توصیفی و توصیه‌ای است، اظهار کرد: تلاش علامه این بوده که تمام زندگیش را وقف ترویج ولایت اهل بیت علیهم‌السلام کند و تا آنجا جایگاه وی رفعت داشت که باوجود اختلاف شدید ایران و عراق جنازه‌اش با یک پرواز اختصاصی به نجف منتقل شد و در حرم حضرت امیر(ع) دفن شد که برای بسیاری از بزرگان تعجب بود.

ایشان با تأکید بر اینکه وی تأثیر فراوانی بر گسترش جریانی تبلیغی ولایت داشته افزود: علامه محمدتقی جعفری در شرح حالش می‌نویسند، یک شب علامه امینی را خواب دیدم و ایشان به من گفت که آقای جعفری از دست من که دیگر کاری بر نمی‌آید شما که هستید تلاش کنید و برای امیرالمومنین کار کنید این مرد خیلی مظلوم است. این خواب مقدمه نوشتن شرح ۲۷ جلدی نهج‌البلاغه توسط علامه جعفری شد.

در خبرنامه سایت عضو شوید و آخرین مطالب سایت را در صندوق ایمیل‌تان دریافت کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا