با حضور اندیشمندان داخلی و خارجی در بندرعباس؛ هشتمین کنگره بین المللی امام سجاد(ع) برگزار می‌شود

هشتمین کنگره بین المللی امام سجاد(ع) چهارشنبه ۱۱ مهرماه مصادف با ۲۳ محرم الحرام با همکاری مجمع جهانی اهل‌بیت(ع) و با حضور اندیشمندان داخلی و خارجی در بندرعباس برگزار می شود.

در این کنگره شخصیت های داخلی آیت الله نعیم آبادی، نماینده ولی فقیه و امام جمعه بندر عباس، آیت الله مقتدایی، رئیس شورای عالی حوزه علمیه قم و حجت الاسلام و المسلمین ارزانی، دبیر ستاد عالی کانون های فرهنگی هنری مساجد سخنرانی می‌کنند.

براساس این گزارش، تجلیل از خانواده معظم شهدای مدافع حرم و شهدای مقاومت اسلامی مبلغین و خادمان صحیفه سجادیه از برنامه‌های جانبی این کنگره بین المللی است.

مراسم هشتمین کنگره بین المللی امام سجاد (ع) از صدا و سیمای مرکز خلیج فارس بصورت زنده منعکس می شود. همزمان با برگزاری هشتمین کنگره بین المللی امام سجاد (ع) در بندرعباس، برنامه های ملی آن در ۲۰ استان و برنامه های بخش بین الملل آن نیز در ۲۵ کشور جهان اجرا می شود.

یادآور می شود، کنگره بین المللی امام سجاد(ع) از ۸ سال پیش هر سال در سالروز شهادت امام سجاد (ع) از سوی دبیرخانه کانون های مساجد هرمزگان و سایر نهادهای فرهنگی و با حضور اندیشمندان داخلی و خارجی در بندرعباس برگزار می شود.

گفتنی ست، سه اندیشمند برجسته بین المللی مسیحیت، اهل سنت و تشیع میهمان هشتیمن کنگره بین المللی امام سجاد(ع) در استان هرمزگان هستند. «آنتوان بارا» نویسنده مسیحی سوری الاصل ساکن کشور کویت که کتاب «حسین در اندیشه مسیحیت» را در کارنامه دارد و اخیرا کتابی درباره حضرت زینب(س) نوشته است،  «زینب عیسی» از متفکرین و اندیشمندان شیعه کشور لبنان که نگارش دو کتاب مرتبط با شخصیت امام سجاد(ع) و فعالیت در زمینه معرفی اهل بیت(ع) را در کارنامه دارد، «دکتر فضیل ریال» از اندیشمندان کشور الجزایر و «شیخ غازی حنیه» از علمای اهل سنت محب اهل بیت(ع) از منطقه صیدان کشور لبنان مهمان خارجی دیگر هشتمین کنگره بین المللی امام سجاد(ع) هستند.

در خبرنامه سایت عضو شوید و آخرین مطالب سایت را در صندوق ایمیل‌تان دریافت کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا