در قم و مشهد برگزار می‌شود: گردهمایی دانش‌آموختگان جامعه‌المصطفی

معاون ارتباطات و بین‌الملل جامعه‌المصطفی از برگزاری چهارمین گردهم‌آیی و هم‌اندیشی دانش‌آموختگان جامعه‌المصطفی از ۱۶ دی‌ماه به مدت ده روز در قم و مشهد خبر داد.

به گزارش مرکز خبر حوزه، حجت‌الاسلام والمسلمین مجید حکیم‌الهی، امروز درنشست خبری با اعلام این خبر گفت: مراسم افتتاحیه این گردهمایی روز پنج‌شنبه، ۱۶ دی‌ماه در سالن شهید عارف حسینی، مجتمع آموزش عالی امام خمینی(ره) با حضور بزرگان حوزه و مسئولان کشوری برگزار می‌شود.

وی با اشاره به حضور ۵۴ دانش‌آموخته از ۴۵ کشور جهان در این گرهمایی، افزود: دانش‌آموختگانی که در این گردهمایی حضور دارند، به نمایندگی از کلیه دانش‌آموختگان جامعه‌المصطفی از کشورهای مختلف حضور دارند که دیدگاه‌ آنان و مسائل مورد نیاز جامعه جهانی رابه این مرکز علمی انتقال دهند.

حجت‌الاسلام والمسلمین حکیم‌الهی افزود: برای گزینش این میهمانان از بین ۱۸۰۰۰ دانش‌آموخته، رایزنی‌های فراوانی با نمایندگی‌های جامعه‌المصطفی در بیش از ۶۰ کشور جهان و بازبینی پرونده‌های آنان، این تعداد به این گردهمایی دعوت شدند.

وی افزود: برخی از این مدعوین، بیش از سی جلد کتاب تألیف کرده‌اند و یا از اعضای هیئت‌های علمی دانشگاه‌های اروپایی هستند. همچنین برخی از این افراد کارهای زیادی در عرصه تولید نرم‌افزار، ترجمه آثار ارزشمند دینی، انتشار نشریات علمی و فرهنگی، دوبله فیلم‌ها و سریال‌های ایرانی و… انجام داده‌اند.

معاون ارتباطات و بین‌الملل جامعه‌المصطفی ادامه داد: این نهاد حوزوی با آگاهی از مسائل و نیازهای روز جامعه که از سوی دانش‌آموختگان ارائه شده است، برنامه‌های آموزشی و تربیتی خود را بر اساس پاسخگو بودن به این نیازها تدوین می‌کند.

وی در ادامه، به برنامه‌های اجرایی این گردهمایی اشاره کرد و خاطرنشان ساخت: در مدت گردهمایی، ۶برنامه علمی و دانش‌افزایی، ۱۳برنامه معنوی و روحی، ۴برنامه فرهنگی و تفریحی، ۹ نشست برای آشنایی متقابل جامعه‌المصطفی و دانش‌آموختگان و ۶ نشست علمی و کاری با نهاد‌های مهم از اهم برنامه‌های این گردهمایی است.

حجت‌الاسلام والمسلمین حکیم‌الهی همچنین افزایش ۴۸ درصدی تعداد میهمانان و ملیت‌ها، کاهش زمانی به کمتر از یک سوم زمان گذشته، حضور دانش‌آموختگانی که در نمایندگی‌های خارج از کشور جامعههالمصطفی تحصیل کرده‌اند،‌ تخصص گرایی، برگزاری کارگاه‌های آموزشی با حضور اساتید و متخصصان برتر، را از جمله ویژگی‌های این گردهمایی نسبت به دوره‌های پیشین برشمرد.

وی با اشاره به فعالیت کمیته‌های تخصصی برای کارآمدی این گردهمایی، اظهار داشت: برای کارآمدی چهارمین گردهمایی دانش‌آموختگان جامعه‌المصطفی، کمیته‌های تشریفات، تبلیغات و اطلاع‌رسانی، علمی و فرهنگی و اجرایی از شش ماه پیش برنامه‌هایی را تدوین و بر اساس جدول زمان‌بندی شده ارائه داده‌اند.

معاون ارتباطات و بین‌الملل جامعههالمصطفی ادامه داد: در قم، بیشتر کارگاه‌های آموزشی، نشست‌های علمی و بررسی مسائل مشترک جامعه‌المصطفی و دانش‌آموختگان انجام می‌شود و در مشهد مقدس، به مسائل روحی و معنوی پرداخته خواهد شد.

وی در ادامه با اشاره به فعالیت جامعه‌المصطفی از سال ۵۸، اظهار داشت: این نهاد بین‌الملل حوزوی، نهادی با استانداردهای عالی آموزشی و تعریف شده در عرصه بین‌الملل است، که پذیرای ۲۰هزار دانش‌پژوه از بیش از ۱۰۰ کشور می‌باشد.

حجت‌الاسلام والمسلمین حکیم‌الهی ادامه داد: جامعه‌المصطفی با توجه به رسالت خود، توجه به دانش‌آموختگان را جزء اهداف اصلی قرار داده است.

وی افزود: دانش‌افزایی، کارآفرینی، فراهم آوردن زمینه‌های فعالیت و آموزش مهارت‌های کاربردی ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌از جمله فعالیت‌هایی است که جامعههالمصطفی برای دانش‌آموختگان خود مورد توجه قرار می‌دهد.

در خبرنامه سایت عضو شوید و آخرین مطالب سایت را در صندوق ایمیل‌تان دریافت کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا