نرم‌افزار «موسوعه فقه شیعه و فقه مقارن» تولید شد

موسوعه فقه شیعه و فقه مقارن با علمتن کامل ۹ عنوان اثر فقهی در ۲۹۴ مجلد، به زبان عربی و فارسی در موضوعات متنوع، به همت مرکز تحقیقات کامپیوتری علوم اسلامی (نور)، تولید و به‌زودی در اختیار علاقه‌مندان قرار می‌گیرد.

?موسوعه اصول فقه مقارن به عنوان اولین اثر دایره‌المعارفی در زمینه اصول فقه است که یکی از مهمترین ویژگی‌های آن ارائه اصول فقه به صورت مقارن براساس مذاهب شیعه و سنی است. در این مجموعه اصول فقه براساس فقه مقارن فرقه‌های شیعی و سنی و همچنین برخی دیگر از فرق مذهبی مانند زیدیه و اباضیه تدوین شده و در ۱۰ جلد ارائه شده است.
?از جمله کتاب‌های ارائه شده در موسوعه فقه شیعه و فقه مقارن می‌توان به «موسوعه الفقه الإسلامی المقارن (۸ جلد) و موسوعه الفقه الإسلامی طبقاً لمذهب اهل‌البیت (۳۵ جلد)»، اشاره کرد.
?همچنین کتب «جواهر الکلام فی ثوبه الجدید (۲۰ جلد)، معجم فقه الجواهر (۶ جلد)، المعجم الفقهی لکتب الشیخ الطوسی (۶ جلد)، المنهاج «مجله اسلامیه ـ فکریه ـ فصلیه» (۷۶ شماره ـ عربی)، فقه اهل البیت (۷۱ شماره ـ عربی)، فقه اهل بیت (۶۶ شماره ـ فارسی) و فرهنگ فقه مطابق مذهب اهل بیت (۶ جلد)» از دیگر کتاب‌های ارائه شده در این نرم‌افزار هستند.
?جست‌وجو به روش‌های گوناگون در الفاظ و عبارات متن و فهرست کتاب‌های برنامه، قابلیت مقایسه بین متون، امکان محدود کردن دامنه نمایش و جستجو، دسترسی به متن قرآن کریم، ارتباط واژگان متون برنامه با چند دوره لغت‌نامه و نیز امکان یادداشت‌برداری از‌جمله قابلیت‌های پژوهشی این نرم‌افزار به شمار می‌رود.

در خبرنامه سایت عضو شوید و آخرین مطالب سایت را در صندوق ایمیل‌تان دریافت کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا