نظارت شرعی بر تبلیغات رسانه‌ها

کتاب «نظارت شرعی بر تبلیغات رسانه‌ها» نوشته «افسانه مظفری» عضو هیئت‌ علمی دانشگاه آزاد اسلامی و محمدرضا راضی پژوهشگر مدیریت اسلامی به‌زودی منتشر می‌شود.

کتاب «نظارت شرعی بر تبلیغات رسانه‌ها» تألیف «افسانه مظفری» عضو هیئت‌ علمی و مدیر گروه علوم ارتباطات اجتماعی واحد علوم و تحقیقات دانشگاه آزاد اسلامی و «محمدرضا راضی» پژوهشگر حوزه مدیریت اسلامی ، منتشر شده است.

بشری بودن رسانه، گستردگی و گریزناپذیری تاثیرات آن، تاثیر رسانه در تضعیف و تقویت دین، و نیز تاثیر آن بر فرد و جامعه از دلایل لزوم تعامل با رسانه است. تعامل بهینه و اثربخش با رسانه‌ها مستلزم دارا بودن سوادرسانه‌ای است لکن از منظر رسانه اسلامی، سواد رسانه‌ای نه فقط آن چیزی است که در ادبیات آکادمیک به آن اشاره شده است بلکه لازمه فقاهت اکبر اشراف و توجه به تمامی حوزه‌ها من جمله سواد رسانه ای، فقه اصغر، اخلاق رسانه‌ای و مسئولیت‌های فردی و اجتماعی است.

بدون سواد رسانه‌ای اجتهاد در این حوزه ممکن نیست. بایدها و نبایدهای فقهی و اخلاقی جز لاینفک سواد رسانه‌ای محسوب می‌گردند. تبیین جایگاه سواد رسانه‌ای در فقه رسانه و ارائه الگویی جامع به منظور نظارت شرعی موثر بر تبلیغات، که یکی از ۴ کارکرد اصلی مهم رسانه‌ها محسوب می‌گردند، از دستاوردهای مهم کتاب پیش روست. نظارت شرعی فرآیندی است که بر اساس آن کلیه امور تبلیغات در رسانه‌ها توسط ناظران شرعی نظارت شده، تا آگهی‌های تبلیغاتی عرضه شده به مخاطبین با موازین و الگوهای مورد نظر برای یک رسانه دینی که بر اساس احکام اسلامی عمل می‌نماید، مغایرت نداشته باشد.

بنابر گزارش مهر، کتاب «نظارت شرعی بر تبلیغات رسانه‌ها» تالیف «افسانه مظفری» و «محمدرضا راضی» توسط انتشارت صالحیان وارد بازار کتاب خواهد شد.

در خبرنامه سایت عضو شوید و آخرین مطالب سایت را در صندوق ایمیل‌تان دریافت کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا