همایش تجلیل از پیر غلامان حسینی برگزار می‌شود

دومین همایش تجلیل از پیر غلامان حسینی، با پیام یکی از مراجع معظم تقلید، هیجدهم دی ماه در قم برگزار می‌شود.

به گزارش مرکز خبر حوزه، سید مجتبی رضوی در جمع خبرنگاران با اعلام این مطلب اظهار داشت: در راستای احیاء شعائر حسینی، الگوگیری جوانان و احترام به پیر غلامان و خدمت‌گذاران مکتب اهل بیت‌(ع) این همایش برگزار می‌گردد.

وی افزود: اولین همایش تجلیل از پیر غلامان، مداحان و سخنرانان و خیرین مکتب اهل بیت‌(ع) سال گذشته در استان قم برگزار و در همین راستا ۳۳ نفر تجلیل شدند.

دبیر دومین همایش تجلیل از پیر غلامان حسینی با اشاره به برخی مشکلات همایش اول تصریح کرد: یکی از این مشکلات در دست نبودن آمار دقیق از پیر غلامان حسینی بود که در همین راستا در سال جاری با تحقیقات فراوانی که انجام گردید بالغ بر ۳۱۳ نفر در این زمینه شناسایی و بعد از بررسی‌های کمیته داوران ۲۷ نفر از این افراد شرایط لازم را کسب و دراین همایش از آنان تجلیل خواهد شد.

رضوی با اشاره به این که این امر به طور وسیع برای اولین بار است که در کشور انجام می‌شود، گفت: هر چند کار کردن در این زمینه بسیار سخت است، اما با توجه به گستردگی کار، در نظر داریم تا در آینده نزدیک یک همایش ملی و کشوری در این زمینه برگزار نماییم.

وی، زمان برگزاری این همایش را هیجدهم دی ماه سال جاری اعلام کرد و ابراز داشت: در این همایش، پس از مداحی یکی از پیش کسوتان، حجت‌الاسلام‌والمسلمین میر باقری به ایراد سخن پرداخته و در پایان از پیر غلامان حسینی تجلیل خواهد شد.

دبیر دومین همایش تجلیل از پیر غلامان حسینی خاطرنشان ساخت: هم چنین در تلاش هستیم که در این همایش پیام یکی از مراجع قرائت شود.

خاطرنشان می‌شود: دومین همایش تجلیل از پیر غلامان حسینی به همت مجمع عاشقان حضرت محسن بعد از نماز ظهر و عصر روز هیجدهم دی ماه در هتل المپیک قم برگزار خواهد شد.

در خبرنامه سایت عضو شوید و آخرین مطالب سایت را در صندوق ایمیل‌تان دریافت کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا