واکنش مراجع معظم به حادثهٔ تروریستی حرم احمد بن موسی(ع)

درپی حادثه تروریستی در حرم مطهّر حضرت احمد بن موسی علیهما السلام که به  شهادت و مجروح شدن دهها مرد و زن و کودک بی‌گناه منجر شد، مراجع معظم تقلید و مراکز حوزوی در پیام‌هایی با تسلیت به خانواده‌های عزادار این حادثه، مردم شیراز و ملت ایران، خون پاک شهدا را عامل اتحاد بیش از پیش ملت ایران دانسته و برخورد قاطع دستگاه‌های قضایی و امنیتی با عاملان این اتفاقات کینه‌توزانه را خواستار شدند.


 

پیام آیت‌الله مکارم شیرازی در پی حادثه تروریستی شیراز

بسم الله الرحمن الرحیم؛ إنا لله و إنا إلیه راجعون

با نهایت تأثر و اندوه از حمله تروریستی در آستان حضرت احمد بن موسی (علیهما السلام) و شهادت و مجروح شدن قریب چهل نفر از زائرین آن بارگاه ملکوتی مطلع شدم. مردان و زنان و کودکان بی‌گناهی که آماج گلوله‌های جنایتکاران تکفیری قرار گرفته و در محل عبادت با خداوند یکتا به خون غلطیدند.

این روزها که امنیت کشور عزیزمان تهدید شده است، فرصتی برای دشمنان و بدخواهان کشور و مردم و انقلاب مهیا گردیده تا در سایه حوادث اسفبار اخیر، به جنایات و پلیدی‌هایی که در سر داشته‌اند جامه عمل بپوشانند و جریان‌های تفکیری که نه از اسلام بهره‌ای برده‌اند و نه از انسانیت، با ترور زنان و کودکان بی‌دفاع، این گونه دست به جنایت بزنند.

اما بدانند که مردم این سرزمین و به خصوص مردم دیار فارس که همواره دیار جوانمردان و دینداران و محبین اهل بیت (علیهم السلام) بوده و هست از توطئه‌های دشمن به خوبی آگاه بوده و در راه دفاع از دین و سرزمین خویش آماده مجاهدت می‌باشند و به زودی جنایتکاران کیفر اعمال وحشیانه خود را خواهند دید و زبانه آتشی را که افروخته‌اند، دامن خودشان را خواهد گرفت.

اینجانب با دلی اندوهگین و آکنده از غم، این مصیبت جانسوز را به محضر حضرت ولی عصر(ارواحنا فداه) و آستان رفیع شاهچراغ و اهالی استان فارس و خطه شیراز و خصوصا وابستگان شهدای این جنایت هولناک تسلیت عرض نموده و علو درجات برای این شهدای والا مقام و صبر و شکیبایی برای بازماندگان و عافیت و بهبودی برای مجروحان را از درگاه خداوند متعال مسألت می‌نمایم.

قم ـ ناصر مکارم شیرازی

۵ آبان ۱۴۰۱

 


پیام آیت‌الله حسین نوری همدانی در پی حادثه تروریستی شیراز

الله الرحمن الرحیم؛ انا لله وانا الیه راجعون

خبر حادثه تروریستی در حرم مطهر حضرت احمد بن موسی شاهچراغ (علیه‌السلام) و شهادت عده‌ای از عزیزان موجب تأسف و تأثرعمیق گردید.

بدون شک این اقدام با پشتوانه مالی و اطلاعاتی برخی از کشورهای مستکبر از جمله امریکا و اسرائیل و ایادی منطقه‌ای آنان با استفاده از شرایط پیش آمده داخلی صورت پذیرفت.

اینجانب ضمن محکوم کردن این جنایت هولناک و تسلیت به ملت عزیز ایران خصوصاً اهالی متدین فارس و خانواده معظم شهدای این حادثه تروریستی، ازمسئولان محترم می‌خواهم بطور جدی این موضوع را پیگیری نموده و با همه کسانی که امنیت مردم را به خطر می‌اندازند و زمینه ساز ناامنی هست برخورد نمایند و با کمک مردم شجاع ایران زمینه سوء استفاده از دشمنان گرفته شود. امروز وظیفه اول همه مدیران خدمت به مردم و حل مشکلات آنها و حفظ نظام مقدس جمهوری اسلامی می‌باشد.

وَسَیَعْلَمُ الَّذِینَ ظَلَمُوا أَیَّ مُنْقَلَبٍ یَنْقَلِبُونَ.

حسین نوری همدانی

۵ آبان ماه ۱۴٠۱

 


پیام تسلیت آیت‌الله عبدالله جوادی آملی در پی حادثه تروریستی شیراز

بسم الله الرحمن الرحیم

حرم امن اهل بیت (علیهم السلام) همانند کعبه، از ابرهه تکفیرى مصون خواهد ماند. شهدای حرم حضرت احمد بن موسى (علیهما السلام)، همانند دیگر شهداى اسلامى محشور با دوده طاها و اسره یاسین اند.

مجروحان این سانحه سنگین شفا یابندگان دارالشفاى ولایت‌اند. استقامت ایران بزرگ اسلامى خصوصاً رجال نامور و بانوان بزرگوار شیراز، سهم ستودنى در تحکیم و تمامیت ارضى ایران مستقل داشته و دارند.

«والسلام على من اتبع الهدى»

جوادى آملى

۵ آبان

 


بیانیه آستان‌های مقدس و بقاع متبرکه کشور در محکومیت هتک حرمت حرم شاهچراغ(ع)

نمایندگان آستان‌های مقدس و بقاع متبرکه کشور در بیانیه‌ای اقدام تروریستی عوامل تکفیری در آستان مقدس شاهچراغ(ع) را که به شهادت و مجروحیت جمعی از زائران خاندان اهل بیت عصمت و طهارت(ع) و هتک حرمت این آستان منجر شد، محکوم کردند.

این بیانیه که از سوی آستان قدس رضوی، آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه (س)، مسجد مقدس جمکران، آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی (ع)، سازمان اوقاف و امور خیریه کشور و نمایندگی ولی فقیه در امور حج و زیارت صادر شده، به این شرح است:

 

بسم الله الرحمن الرحیم

وَسَیَعْلَمُ الَّذِینَ ظَلَمُوا أَیَّ مُنْقَلَبٍ یَنْقَلِبُونَ – سوره مبارکه شعرا – آیه ۲۲۷

حمله تروریستی و حادثه خونبار در حرم مطهر حضرت احمدبن موسی الکاظم علیهماالسلام که منجر به شهادت مظلومانه و مجروحیت جمعی از زائران و هتک حرمت حریم امن سلالگان پاک معصومین علیهم‌السلام شد به ساحت مقدس امام زمان عج الله تعالی فرجه الشریف، مقام معظم رهبری مدظله العالی، مردم شریف و شهید پرور و ولایت مدار دارالمومنین شیراز و به ویژه تولیت و خادمان آستان مقدس احمد بن موسی الکاظم علیهما السلام و به خانواده شهدای این حادثه تسلیت عرض می‌نماییم و برای مجروحان آرزوی شفای عاجل داریم.

استکبار جهانی و متجاوزان به امنیت و جان مردم بدانند این خیانت و ددمنشی‌ها که توسط مزدوران حقیر و پلیدشان انجام شد نمی‌تواند وحدت و همدلی بین مذاهب و اقوام ایران را خدشه دار سازد. یقیناً خون پاک این شهدای والامقام عامل اتحاد بیش از پیش مردم و اقوام خواهد شد.

نمایندگان آستان‌های مقدس و بقاع متبرکه با محکومیت این اقدام بزدلانه پیگیری و محاکمه عاملان و آمران و حامیان ایشان به ویژه انتقام از گروه‌های تکفیری و داعش را از نهاد‌های امنیتی، انتظامی و قضایی کشور خواستار است.

در خبرنامه سایت عضو شوید و آخرین مطالب سایت را در صندوق ایمیل‌تان دریافت کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا