توجه عمیق­‌تر به نیازهای دینی ایرانیان خارج کشور

در آستانه برگزاری اولین نشست شورای عالی ایرانیان خارج کشور بعد از ۱۴سال فترت، جلسه مشترکی بین حسن ملکی مدیر شبکه جام جم و سید مفید حسینی کوهساری رییس کارگروه دین و اندیشه ایرانیان خارج کشور برگزار شد.

به گزارش ایسنا، در جلسه هماهنگی دبیر کارگروه دین و اندیشه شورای عالی ایرانیان خارج کشور با مدیر شبکه جهانی جام­ جم بر ضرورت توجه عمیق­ تر به نیازهای دینی ایرانیان خارج کشور تأکید شد.

حسن ملکی مدیر شبکه جهانی جام ­جم ضمن ابراز خرسندی از اینکه پس از حدود یک دهه تعطیلی، به زودی نشست شورای عالی ایرانیان خارج کشور با حضور رئیس جمهور برگزار می‌­شود گفت : ایرانیان خارج کشور در حال حاضر هم نیاز به توجه دولت و سایر قوا برای حمایت از آنها در کشورهای میزبان دارند و هم از توانایی­های مالی و علمی بالایی برخوردارند که به آنها فرصت فعالیت و سرمایه گذاری در کشور را می دهد.

وی ایرانیان خارج کشور را سفیران فرهنگی کشور دانست که در صورت جلب اعتماد و همراهی آنها، می­توانند مقوم دیپلماسی عمومی ایران در اقصی نقاط جهان باشند.

ملکی از کم­ توجهی به نیازها و دغدغه­ های مهاجرین ایرانی در چند دهه گذشته انتقاد کرد و افزود: نتیجه این کم توجهی دور­افتادن بخشی از ایرانیان خارج کشور از فرهنگ، هویّت، باورهای دینی و زبان مادری خود شده است. از این رو سیاستگذاری از سوی شورای عالی ایرانیان خارج کشور به کمک نهادهایی چون حوزه ­های علّمیه در جهت معرفی معارف اسلام ناب و آموزهای مذهب تشیّع و نیز پاسخگویی منطقی و اثرگذار به شبهات دینی هم­وطنان مقیم در کشورهای مختلف دنیا می­‌تواند بستر مناسبی را برای تقویت روحیه دینی و معنویت ­گرایی ایرانیان خارج کشور فراهم آورد.

وی در پایان آمادگی شبکه جهانی جام ­جم را برای تولید و پخش برنامه­ هایی با همکاری حوزه های علمیه را اعلام کرد.

در ادامه حجت­ الاسلام والمسلمین سیدمفید حسینی­ کوهساری دبیر کارگروه تخصصی دین و اندیشه شورای عالی ایرانیان خارج کشور ضمن ارائه اطلاعاتی از فعالیت­های علمی و پژوهشی، تألیفات، پایان­ نامه ­ها، مقالات و نشریات منتشر شده از سوی حوزهای علمیه سراسر کشور گفت: در همکاری با شبکه جهانی جام ­جم می­توانیم فصل جدیدی از خدمت­ رسانی حوزه های علمیه و طلاب و روحانیون به ایرانیان خارج کشور را آغاز کنیم.

رئیس مرکز ارتباطات و امور بین­‌الملل حوزه­ های علمیه نیازهای دینی ایرانیان خارج کشور را مهم دانست و نسبت به ایجاد فضایی صمیمانه ­تر میان هم­وطنان خارج کشور با ایران در دولت سیزدهم ابراز امیدواری کرد.

در پایان مقرر شد با ایجاد کار­گروهی مشترک، زمینه­ های همکاری میان حوزه ­های علّمیه با شبکه جهانی جام ­جم در زمینه­ هایی چون معرفی کارشناسان مجرب دینی، کرسی­ های آزاداندیشی با موضوعات دینی و مذهبی و نظایر آن احصاء و در قالب تفاهم نامه ای به امضای دو طرف برسد.

در خبرنامه سایت عضو شوید و آخرین مطالب سایت را در صندوق ایمیل‌تان دریافت کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا