میزبانی جمهوری اسلامی از میهمانان قرآنی ۸۴ کشور/ آغاز بزرگترین رویداد قرآنی جهان از ۳۰ فروردین

میزبانی جمهوری اسلامی از میهمانان قرآنی ۸۴ کشور/ آغاز بزرگترین رویداد قرآنی جهان از ۳۰ فروردین
حوزه/ رئیس ستاد عالی هماهنگی مسابقات قرآنی کشور با بیان اینکه برنامه‌های قرآنی امروز به برکت نظام جمهوری اسلامی در جامعه رونق گرفته است، از برگزاری سی وپنجمین دوره مسابقات بین الملی قرآن کریم با شرکت بیش از ۳۷۰ میهمان قرآنی از ۸۴ کشور جهان در پنج مسابقه بین المللی از ۳۰ فروردین خبر داد.
اوقاف

به خبرگزاری «حوزه» از تهران، حجت الاسلام‌ و المسلمین علی محمدی نماینده ولی فقیه و رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه، پیش از ظهر امروز در آستانه گشایش بزرگترین رویداد قرآنی جهان اسلام در جمع نمایندگان بیش از ۷۰ رسانه داخلی وخارجی با اشاره به رویکرد اسلام در نفی ظلم و ستم بیان کرد: در مورد قرآن و دین اسلام دو نظر وجود دارد، یک نظر اینکه که دین اسلام و قرآن برای هر فردی انفرادی است و در زندگی فردی خود باید به قرآن و دستورات اسلام عمل کند و احکام اسلام و قرآن نباید در زندگی اجتماعی و سیاسی مردم بروز و ظهور داشته باشد و نظر دوم هم با رد نظریه  اول معتقد به حضور همزمان اسلام در عرصه های فردی و اجتماعی و نقش‌آفرینی دین در عرصه‌های مختلف جامعه با رویکرد اهتمام نسبت به امور سایر مسلمان است.

نماینده ولی فقیه در سازمان اوقاف افزود: ما نظریه اول را قبول نداریم، چرا که این نظریه طبق نظر بزرگان دین ما نیست. دین هم برای افراد و هم برای اصلاح جامعه به وجود آمده است، ولی متأسفانه دشمنان اسلام کسانی که به دنبال سلطه بر مسلمین بودند بر نظریه اول تکیه کرده اند. بر همین اساس استعمارگران برنامه ریزی کردند، تا اسلام را با این نظریه باطل به دنیا معرفی کنند، که تا حدودی هم موفق شدند‌. البته مطلع باشید که برای پیشبرد این نظریه کشورهای مختلف اسلامی را هم تجزیه کردند و برای مدیریت این کشورهای اسلامی عناصری وا‌داده را شناسایی و به قدرت رساندند.

وی اظهار کرد: ما اگر می‌گوییم به خدا و اسلام ایمان داریم و جمهوری اسلامی هم به آیات قرآن عمل می‌کند، بر این اساس ما نسبت به سرنوشت جامعه و سرنوشت ملت‌های مسلمان و مظلومان و ستمدیدگان نمی‌توانیم بی‌تفاوت باشیم.

حجت الاسلام و المسلمین محمدی در خصوص ترویج فرهنگ قرآنی گفت: ما افتخار می‌کنیم که به برکت جمهوری اسلامی سی و پنجمین دوره مسابقات قرآنی را به یاری خدای متعال برگزار می‌کنیم که یکی از برکات نظام اسلامی و خون شهیدان است؛ امسال نیز نمایندگان قرآنی ۸۴ کشور در این برنامه اعلام حضور کرده‌اند.

وی افزود: همزمان با برگزاری مسابقات بین‌المللی آقایان در مصلی تهران، بانوان و روشندلان در مصلی تهران، دو مسابقه بین المللی قرآنی طلاب و دانشجویان هم در شهرهای قم و مشهد برگزار می‌شود، همچنین در کنار این مسابقات  یازدهمین همایش بین المللی پژوهش‌های قرآنی را نیز با محوریت استکبار ستیزی در قرآن، سیره اهل‌بیت و انقلاب اسلامی برگزار خواهد شد.

رئیس سازمان اوقاف ادامه داد: همچنین مسابقات بین المللی در بخش طلاب به غیر از رشته‌های حفظ و تلاوت، در تفسیر و خطابه‌ها قرآنی برگزار خواهد شد و بانوان و نابینایان در رشته حفظ شرکت خواهند کرد.

وی با اشاره به اینکه شعار این دوره از مسابقات “یک کتاب یک امت” است خاطر نشان کرد: این شعار به منظور ایجاد وحدت و همدلی در میان مسلمانان در برابر بزرگترین دشمن مسلمان یعنی رژیم صهیونیستی و استکبار جهانی و از متن قرآن و اسلام استخراج شده است و بی تردید تا این رژیم غاصب از میان نرود، امت اسلامی روی خوش نخواهند دید .
رئیس ستاد عالی هماهنگی مسابقات قرآنی کشور با تاکید بر اینکه بنابر اظهار داوران خارجی مسابقات بین‌المللی؛ این مسابقات قرآنی به این شکل در جهان اسلام بی‌نظیر است، تصریح کرد: توفیق برگزاری این مسابقات بین المللی به برکت انقلاب اسلامی، امام‌ و رهبری و خون شهدا محقق شده و باید قدردان این نعمت بزرگ باشیم که اسلام و قرآن را به جامعه و جوانان معرفی کرده ضمن آن‌که نمایندگان قرآنی کشورمان در مسابقات بین‌المللی سایر کشورها هم موفقیت‌های ارزشمندی را به برکت این مسابقات بدست آورده‌اند.
حجت‌الاسلام والمسلمین محمدی با بیان اینکه یکی از برنامه‌هایی که دشمنان نظام با آن مخالفت می‌کنند همین مسابقات قرآن است تصریح کرد: برخی از کشورها به جهت مخالفت با نظام اسلامی و کارهای اصیل قرآنی اجازه نمی‌دهند قاریان و حافظان قرآنی کشورشان در این مسابقات شرکت کنند و حتی اخبار این مسابقات را هم در رسانه‌های‌شان سانسور می‌کنند.
رئیس سازمان اوقاف با اشاره به اینکه مجموعا ۱۰ قاری و حافظ درمسابقات بین‌المللی قرآن در بخش‌های مختلف آن به نمایندگی از کشورمان حضور می‌یابند، تصریح کرد: این افراد از میان بیش ۱۰۰۰ نخبه و چهره برتر قرآنی کشور انتخاب شده اند و این ظرفیت نیز به برکت انقلاب و خون شهدا در کشور و در میان جوانان ایجاد شده و در رشته‌های مختلف هم در حال توسعه است.
وی با اشاره به رویکرد استکبارستیزی مسابقات بین‌المللی قرآن ادامه داد: آیات بی‌شماری در قرآن داریم که بر مبارزه با ظالم و ستمگر و حمایت از مظلوم و عدالت تأکید دارد و این شرط ایمان مؤمن است.
رئیس سازمان اوقاف با اشاره به اینکه حمایت از مردم مظلوم لبنان، سوریه و عراق یک اقدام سیاسی برمبنای قرآن و دین است تصریح کرد: حمایت از ملت‌های مظلوم و ستمدیده یک توصیه و سفارش و تأکید قرآنی است خود قرآن تأکید دارد که با کفار و ظالمین با شدت برخورد و با خویشان و دوستان مهربان‌ باشید.
وی، شرط دین‌داری و ایمان را عمل به توصیه قرآن دانست و افزود: اسلام واقعی و قرآن در آیات متعددی بر بی‌تفاوت نبودن نسبت به سرنوشت مسلمانان و مظلومان تاکید دارد.
حجت‌الاسلام والمسلمین محمدی خاطرنشان کرد: جمهوری اسلامی ایران طبق آیات قرآن وظیفه دارد از هر مظلومی در عالم دفاع کند. چراکه براساس سخنان قرآن و پیامبر اگر کسی نسبت به سرنوشت سایر مسلمانان اهتمام نداشته باشد مسلمان نیست.
وی افزود: بالاترین معروف در جهان امروز مبارزه با آمریکا و اسرائیل است که به حقوق و ملت‌های مسلمان منطقه و فلسطین تعدی می‌کنند.
رئیس سازمان اوقاف تصریح کرد: مشکل امروز ملت‌های مسلمان این است که به همه آیات قرآن عمل نمی‌کنند اگر تلاوت قرآن ثواب دارد مبارزه با ظالم هم ثواب دارد؛ اما سختی و زحمت دارد.
حجت‌الاسلام والمسلمین محمدی خاطرنشان کرد: امروز آل‌سعود با پذیرش ذلت و خواری نوکری غربی‌ها آیات قرآن را زیر پا گذاشته است امروز غربی‌ها ثروت مسلمانان را غارت می‌کند بعد اسم گاو شیرده را بر آن‌ها گذاشته با این شرایط چاپ و خواندن قرآن فایده‌ای نخواهد داشت.

در خبرنامه سایت عضو شوید و آخرین مطالب سایت را در صندوق ایمیل‌تان دریافت کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا