وقف خدمتی بی منت و خالصانه

رییس ستاد اقامه نماز کشور ، وقف را خدمتی بی منت و خالصانه توصیف کرد.

به گزارش سرویس استان های مرکز خبر حوزه، حجت الاسلام و المسلمین محسن قرائتی، پیش از ظهر امروز طی سخنانی در همایش «وقف احسان ماندگار» که در محل سالن وزارت کشور برگزار شد، ضمن اشاره به برخی از

مسائل و ویژگی های جالب توجه وقف اظهار داشت: ما نباید هیچ گاه از این مساله غفلت کنیم که واقفین در واقع با خدا طرف هستند و تقدیر الهی هرگز قابل مقایسه با تقدیر دنیایی نیست.

وی افزود: باید برای حفظ سنت وقف همایش ها و مراسم هایی این چنین برگزار شود تا این سنت حسنه ماندگار بماند البته در این خصوص قبل از هر چیز باید تدبیرهای لازم را اندیشید و به ویژه از مردم کمک گرفت.

حجت الاسلام و المسلمین قرائتی همچنین با اشاره به این که سیمای وقف نشان دهنده رابطه بین گذشتگان و آیندگان است، ابراز داشت: فقر زدایی، تداوم نشر فرهنگ،‌مبارزه با تکاثر، گسترش نوع دوستی و بشر دوستی، حل مشکلات مسلمین، باقی کردن فانی ها، تبدیل منیت ها به ما، جلوگیری از ریخت و پاش وارثان و مبارزه به بخل از جمله مهمترین آثار و برکات وقف است ضمن آن که وقف در واقع کمکی بی منت و خدمتی خالصانه می باشد.

وی اضافه کرد: وقف مضاربه ای بی ضرر و گامی برای تنظیم ثروت است. توجه به وقف به معنی در خط حضرت خدیجه (س) حرکت کردن و از آن سو وقف نکردن در خط قارون قرار گرفتن است چرا که قارون منشا دارایی های خود را خداوند نمی دانست.

رییس نهضت سوادآموزی کشور همچنین به برخی از مسایل فقهی و اخلاقی وقف اشاره کرد و گفت :خرید و فروش موقوفات حرام است ضمن آن که تصرف بی اذن متولی و یا بدون نظارت متولی نیز حرام می باشد.

وی یادآور شد: آن هایی که امروز متأسفانه با سند سازی و پرونده سازی سعی در خدشه دار کردن موضوع وقف دارند حتی اگر بتوانند با اسناد جعلی مطالبی را عنوان کنند این امر پذیرفته نمی باشد.

در خبرنامه سایت عضو شوید و آخرین مطالب سایت را در صندوق ایمیل‌تان دریافت کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا