کتاب «تبلیغات اسلامی و رسانه دینی» منتشر شد

همزمان با روز تبلیغ و اطلاع رسانی دینی، کتاب تبلیغات اسلامی و رسانه دینی با موضوع آسیب‌شناسی و راهکارهای تحولی به همت اندیشکده برهان منتشر شد.

این کتاب که از مجموعه کتاب‌های اندیشنامه مهندسی فرهنگی و حاصل تلاش جمعی از پژوهشگران اندیشکده برهان است در ۷۳ صفحه و در ۵ گفتار، از سوی انتشارات دیدمان به زیور طبع آراسته گردیده است.

«تحول در تبلیغات دینی»، «انتظارات از تبلیغات دینی در بیان رهبر معظم انقلاب‌اسلامی»، «آسیب‌شناسی تبلیغات دینی در گفتار شهید مطهری»، «راهبردهای اثرگذاری در تبلیغ دینی» و «روحانیت و رسانه دینی» عناوین گفتارهای ۵گانه این کتاب هستند.

در بخشی از مقدمه این کتاب می‌خوانیم: «تبلیغ، ریشۀ قرآنی دارد؛ کاری نیست که ما آن را اختراع کرده باشیم یا از کسی در دنیا آن را یاد گرفته باشیم. تبلیغ یعنی چه؟ یعنی رساندن. رساندن چه؟ رساندن یک پیام، یک سخن درست؛ این معنای تبلیغ اسلامی است؛ منتها شرط این تبلیغ این است که صادقانه باشد، صمیمانه باشد، امانت‌دارانه باشد، مسئولانه باشد؛ این معنای تبلیغ است.

تبلیغ اسلامی عبارت است از تفاهم با مردم؛ بحثِ کنترل نیست، بحثِ تفاهم است؛ ذهن‌ها را به سمت یک هدف عالی و والایی متوجّه کردن و ذهن‌ها را به هم نزدیک کردن. اثر این تفاهم چیست؟ اثر تفاهم این است که مردم در جهت کارهای اساسی و خیر، خودشان مسئولانه وارد می‌شوند؛ این [طور] است. در تبلیغ اسلامی، بحث قدرت‌یابی نیست، بحث دست یافتن به پول نیست [بلکه] بحث آوردن مردم در مقام مسئولیّت است؛ خودشان احساس مسئولیّت می‌کنند، خودشان وارد می‌شوند و قهراً نتیجه‌ای که بر این حرکت مردمی عظیم مترتّب شد، منافعش هم متوجّه خود مردم خواهد شد. این معنای تبلیغ است؛ بنابراین بکلّی متفاوت است با آن کاری که غربی‌ها می‌کنند.

در آن پروپاگاندای غربی، فریب افکار عمومی اشکالی ندارد، بازیگری اشکالی ندارد، رفتارهای هنرپیشه‌وار اشکالی ندارد، دروغ گفتن اشکالی ندارد. هرچه انسان را به آن نتیجۀ مادّی برساند، در پروپاگاندای غربی جایز است؛ [امّا] در تبلیغ اسلامی ابداً. در تبلیغ اسلامی صداقت، امانت‌داری، احساس مسئولیّت و مانند اینها لازم است.»

علاقه‌مندان می‌توانند جهت دریافت کتاب با تخفیف ویژه و یا کسب اطلاعات بیشتر با شماره تلفن ۲۶۱۵۳۲۹۳-۰۲۱ تماس حاصل نمایند.

در خبرنامه سایت عضو شوید و آخرین مطالب سایت را در صندوق ایمیل‌تان دریافت کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا