از ۱۹ آبان ماه؛ آغاز ثبت نام هفدهمین مسابقات سراسری بیت الاحزان حضرت زهرا (س)

معاون آموزش مؤسسه بیت الاحزان حضرت زهرا(س) استهبان از آغاز ثبت نام هفدهمین دوره مسابقات سراسری بیت الاحزان از نوزدهم آبان ماه خبر داد و گفت: به منظور بالا بردن سطح کیفی مسابقات تغییراتی در آیین نامه نسبت به سال قبل لحاظ شده است.

خدیجه شاهسونی معاون آموزش مؤسسه بیت الاحزان استهبان به حلقه وصل گفت: ثبت نام هفدهمین دوره مسابقات سراسری بیت الاحزان از نوزدهم آبان ماه آغاز می شود و مرحله شعبه مسابقات، هشتم آذرماه سال جاری برگزار خواهد شد.

وی هدف از برگزاری این مسابقات را تشویق و ایجاد انگیزه بین قرآن آموزان، معلمان و حافظان کل قرآن کریم، شناسایی قرآن آموزان برتر و بالا بردن سطح کمی و کیفی برنامه های آموزشی مؤسسه عنوان کرد و اظهار داشت: به منظور بالا بردن سطح کیفی مسابقات تغییراتی در آیین نامه نسبت به سال قبل لحاظ شده است.

این حافظ کل قرآن کریم در توضیح تغییرات جدید آیین نامه افزود: علاوه بر زمان مسابقات که نسبت به برنامه آموزشی سالیانه ارائه شده به شعب تغییر کرده است، یکی از تغییرات، افزایش سهمیه نفرات برگزیده هر شعبه براساس تعداد شرکت کنندگان آن شعبه می باشد به این صورت که همانند سال های پیش از هر شعبه در هر رشته ۳ نفر به مرحله شهرستان راه پیدا می کنند ولی در صورت حضور تعداد بیشتری از شرکت کنندگان در هر رشته، شعب با شرکت کنندگان بیشتر سهمیه بیشتری جهت معرفی به مرحله بعد دریافت می کنند.

معاون آموزش مؤسسه بیت الاحزان در خصوص تغییرات رشته های مسابقات نیز خاطر نشان کرد: بر خلاف سالهای قبل، تفکیک مسابقات بر اساس معلمان، قرآن آموزان و حافظان کل قرآن کریم برداشته شده است و تمامی شرکت کنندگان بدون توجه به سابقه قبلی با یکدیگر به رقابت خواهند پرداخت. وی افزود رشته های حفظ ۱ و ۳ جزء قرآن کریم ویژه سنین زیر ۱۲ سال در دو بخش خواهران و برادران برگزار خواهد شد و رشته های حفظ ۵ جزء، ۱۰جزء، ۲۰ جزء و کل قرآن کریم در دو بخش برادران و خواهران ویژه عمومی مقاطع سنی برگزار می گردد که البته در رشته حفظ ۵ جزء، حافظان کل قرآن کریم اجازه شرکت نخواهند داشت. شاهسونی یادآور شد رشته ترجمه و مفاهیم نیز به صورت کتبی و مشترک بین برادران و خواهران بدون هیچ گونه محدودیت سنی یا رشته ای برگزار می گردد.

وی در خصوص نحوه شرکت حافظان مراکز شبانه روزی حفظ تخصصی بیت الاحزان تأکید کرد: حافظان کل مراکز شبانه روزی پس از ثبت نام، در مسابقه مرحله مقدماتی که قبل از مرحله نهایی برگزار می گردد شرکت می نمایند و افراد برگزیده هر رشته و مقطع با برگزیدگان مرحله شهرستان شعب در مرحله نهایی به رقابت می پردازند.

شاهسونی نحوه ثبت نام را جهت حافظان و قرآن آموزان شعب از طریق مراجعه قرآن آموزان به مدیر شعبه و جهت حافظان مراکز شبانه روزی از طریق سایت beytolahzan.ir و سامانه «محفوظ» عنوان کرد و افزود: مرحله شهرستان ششم دی ماه و مرحله نهایی این مسابقات نیز در تاریخ دوم اسفند ماه به میزبانی شهر شیراز برگزار خواهد شد.

یاد آور می شود؛ مسابقات سراسری بیت الاحزان هر ساله بین قرآن آموزان و حافظان شعب و مراکز شبانه روزی این مؤسسه در ۳ مرحله شعبه، شهرستان و نهایی برگزار می گردد و تاکنون شانزده دوره این مسابقات برگزار شده است.

در خبرنامه سایت عضو شوید و آخرین مطالب سایت را در صندوق ایمیل‌تان دریافت کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا