اتحادیه جهانی فعالان رسانه ای جهان اسلام تاسیس شد

همزمان با سی و سومین کنفرانس بین‌المللی وحدت اسلامی با حضور جمعی از استادان و فعالان رسانه‌ای اقدامات و عملکردهای رسانه‌های کشورهای اسلامی مورد نقد و بررسی قرار گرفت.

ر این جلسه مصوب شد که اتحادیه فعالان رسانه‌ای جهان اسلام با هدف ایجاد وحدت و یکپارچگی بین رسانه‌های جهان اسلام برای استفاده هرچه بهتر از ظرفیت هایشان تشکیل شود.

به گزارش شفقنا رسانه، دکتر حمیدرضا مقدم فر، رییس هیات مدیره اتحادیه فعالان رسانه ای جهان اسلام در این نشست گفت: هدف از تشکیل این اتحادیه ایجاد وحدت و یکپارچگی بین رسانه‌های جهان اسلام برای استفاده هرچه بهتر از ظرفیت های رسانه ای جهان اسلام است.

او گفت: در جنگ نامتقارن در دنیا بین رسانه‌های جهان اسلام و رسانه‌های صهیونیستی و جبهه استکبار، توانمندی‌های دو طرف یکسان نیست. باوجود این رسانه های جهان اسلام با پیام حق و ظرفیت‌هایی که دارند می‌توانند اثرگذار باشند.

اکبر نصراللهی، رییس دانشکده ارتباطات و مدیریت رسانه دانشگاه آزاداسلامی نیز در ادامه این نشست با اشاره به استفاده آمریکا و رژیم صهیونیستی از تمام ظرفیت‌های رسانه‌ای برای اسلام‌هراسی و ایجاد اختلاف و خشونت‌های قومیتی و مذهبی در کشورهای اسلامی و جلوگیری از توسعه این‌کشورها گفت: رسانه‌های جهان اسلام‌ می توانند و باید با توانمند سازی خود، راهبرد بازدارندگی را در پیش گیرند.

دکتر نصراللهی قدرت بازدارندگی رسانه‌ای در کشورهای اسلامی را بسیار ضعیف دانست و گفت: در آرایش رسانه ای جدید، رسانه‌های جهان اسلام باید دو هدف مهم جلوگیری از توسعه و فعالیت رسانه‌های غربی و بی‌اثر یا کم‌اثر کردن رسانه‌های دشمنان را مد نظر داشته باشند.

رئیس دانشکده علوم ارتباطات و مطالعات رسانه افزود: برای رسیدن به این اهداف، چاره‌ای جز اتخاذ استراتژی بازدارندگی رسانه‌ای و راهبردهای فعال و فوق فعال نیست.

این استاد دانشگاه گفت: هرچند استراتژی بازدارندگی در حوزه‌های‌ رسانه‌ای نمی‌تواند همانند حوزه های نظامی کارآیی داشته باشد، اما ظرفیت زیادی برای محافظت از منافع کشورهای اسلامی دارد.

او تصریح کرد: رسانه‌های کشورهای اسلامی هم می‌توانند و هم باید با ایجاد ظرفیت‌های‌ جدید، استفاده‌ حرفه‌ای و مسئولانه از ظرفیت‌های موجود و توانمندسازی و ارتقای سواد رسانه‌ای در حوزه ها و سطوح مختلف، قدرت بازدارندگی خود را در قبال بازیگران رسانه‌ای دیگر کشورها افزایش دهند و مانع هرگونه اقدام فرهنگی، سیاسی و نظامی دشمن شوند و یا آنها را بی اثر و کم اثر کنند.

رییس دانشکده علوم ارتباطات و مطالعات رسانه گفت: پیش‌شرط‌ ها، تاکتیک‌ها، ملاحظات و بایسته‌های تحقق راهبرد بازدارندگی روابط‌عمومی ها؛ آگاه شدن از آرایش و ابزارهای رسانه‌ای دشمنان و ظرفیت‌ها و فرصت های خود و آگاه کردن از خدمات، ظرفیت‌ها، تهدیدها و فرصت‌های کشور، تعامل مستمر و آگاهانه با یکدیگر، شروع قبل از دیگران و تامین‌ سریع، صحیح و جامع نیازهای آنی و آتی‌خبری، آموزشی و سرگرمی مردم و نبود خلاء خبری، آموزشی و سرگرمی، هم افزایی و جریان‌سازی‌ رسانه‌ای و تحلیل‌محوری، بالابردن سواد رسانه‌ای و تسلط بر زبان‌های بین‌المللی است.

 


منبع: خبرگزاری شفقنا

در خبرنامه سایت عضو شوید و آخرین مطالب سایت را در صندوق ایمیل‌تان دریافت کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا