اعتراض شدید مراجع و نهادهای دینی به جنایت وحشیانه وهابیت در مدینه

خبر سر بریدن کودک زائر شیعه عازم مرقد پیامبر(ص) توسط یک راننده وهابی تکفیری در عربستان مقابل چشمان مادرش، بازتاب‌های گسترده‌ای یافت و بار دیگر نشان داد که افراطی‌گری و تحجر اعتقادی و قبیله‌ای چه جنایاتی را می‌تواند به باور آورد.

جنایات وحشیانه و ذبح «زکریا بدر علی الجابر» قلوب بسیاری از مسلمانان و شیعیان جهان را جریحه‌دار نمود و موجب اعتراض شدید و محکومیت این عمل خصمانه شد. مراجع شیعه و نهادهای دینی ایران از حکّام کشورهای اسلامی، مجامع بین‌المللی، سازمان‌های بشردوستانه و یونیسف‌‌‌ خواستار شدند در این مسئله سکوت نکنند و این جنایت را محکوم کنند و به دنبال محاکمه عاملان و مشوقان این جنایت وحشیانه به صورت عادلانه باشند. هر چند سازمان‌های حقوق بشری وابسته به نفت و پول سعودی هیچ‌گاه نمی‌توانند درد و رنج مردم مظلوم را درک کنند و غم آن مادران کودک ازدست‌داده را بفهمند. در ادامه برخی از اعتراضات نسبت به این جنایت اسفناک منعکس می‌شود.

چرا حکّام عربستان در مقابل این جنایت وحشیانه سکونت می‌نمایند و این فاجعه را تایید می‌کنند!؟

آیت‌الله لطف‌الله صافی گلپایگانی در پیامی شهادت کودک عربستانی را تسلیت گفت. متن پیام این مرجع تقلید به شرح زیر است:

باسمه‌تعالی

قال الله الحکیم: «وَ إِذَا الْمَوْؤُدَهُ سُئِلَتْ بِأَیِّ ذَنْبٍ قُتِلَتْ»

خبر بسیار ناگوار و غم‌انگیز شهادت کودک معصوم و مظلوم زکریّای عزیز در مهبط وحی الهی مدینه النبی صلّی‌الله علیه و آله و سلّم را با تأسف فراوان دریافت کردیم.

این جنایت دژخیمانه به وسیله شخصی که افکار پلید ضدّ اسلامی و ضدّ انسانی دارد، حاکی از خباثت افرادی به ظاهر انسان است که متأسفانه سالیان طولانی در حرمین شریفین و در مرکز نزول قرآن کریم و در جوار مرقد مطهّر پیامبر رحمه للعالمین مردم را به گمراهی و ضلالت و دوری از خداوند دعوت می‌نمایند.

آیا ذرّه‌ای رحم و شفقت در دل ناپاک این افراد پلید که از حیوان هم بدتر هستند وجود ندارد!؟ چرا مجامع بین‌المللی و حکّام کشورهای اسلامی بخصوص عربستان در مقابل این جنایت وحشیانه سکونت می‌نمایند و با سکوت خود، این فاجعه را تایید می‌کنند!؟

ما با تسلیت این حادثه غمبار به پدر و مادر داغدار زکریّا که محبّ اهل‌بیت نبیّ صلّی‌الله علیه و آله و سلّم می‌باشند، از خداوند متعال مسئلت داریم که به آنان صبر جمیل و اجر جزیل در مقابل این مصیبت بزرگ عنایت فرماید و ظالمان و ستمگران در سراسر عالم را به سزای اعمال خود رسانده و داد مظلومان را از آن‌ها بستاند؛ وَسَیَعْلَمُ الَّذِینَ ظَلَمُوا‌‌ای مُنْقَلَبٍ یَنْقَلِبُونَ

قم المقدّسه، دفتر حضرت آیه الله العظمی صافی گلپایگانی

بریدن سر کودک شیعه در مدینه نشان دهنده خوی خشونت وهابیون است

آیت‌الله سید محمدعلی علوی گرگانی در پی بریده شدن سر کودک شیعه در مدینه به جرم شیعه بودن پیامی صادر کرد:

بسمه‌تعالی قال الله تعالی «وَ إِذَا الْمَوْؤُدَهُ سُئِلَتْ بِأَیِّ ذَنْبٍ قُتِلَتْ»

خبر دردناک بریده شدن سر یک کودک معصوم به نام زکریا در مدینه منوره که تنها جرم او تشیع و فرستادن صلوات مادر بر پیامبر مکرم اسلام صلوات‌الله‌علیه و درود بر خاندان پاک او می‌باشد موجب تأثر شدید اینجانب گردید.

این واقعه مولمه یادآور داستان دردناک ضرب و جرح یک خانم شیعه در زمان امام صادق علیه‌السلام به دست مأمورین عباسی به جرم ابراز مظلومیت حضرت زهرا سلام‌الله علیها و گریه امام علیه‌السلام بر او می‌باشد.

بریدن سر این کودک معصوم نشان دهنده خوی خشونت و بی‌منطقی وهابیون است که حتی به یک مادر و کودک خردسال هم رحم نکرده و حاضر به انجام رفتارهای جاهلی در حق شیعیان هستند.

اینجانب به مادر گرامی این فرزند ذبح شده و تمامی شیعیان مظلوم عربستان تسلیت گفته و امیدوارم منتقم حقیقی با ظهور خود شفای قلب دردناک شیعیان باشند. وَسَیَعْلَمُ الَّذِینَ ظَلَمُوا‌‌ای مُنْقَلَبٍ یَنْقَلِبُونَ

این فاجعه بزرگ انسانی ماهیت مفسد و جهنمی وهابیت را رسواتر خواهد کرد

جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با انتشار پیامی به شهادت رسیدن کودک خردسال عربستانی را تسلیت گفت.

در این پیام آمده است: جنایت سفاکانه ذبح کودک خردسال با فجیع‌ترین وجه ممکن در برابر چشمان مادر توسط یکی از گمراهان فرقه ضاله وهابیت بار دیگر شیطان‌صفتی و خون‌خوار بودن این تفکر سیاه را بر همگان روشن کرد.

این کودک کشی آشکار تنها بخشی از افکار و برداشت‌های متحجرانه وهابیت از اسلام و جنایات و ظلم‌های رژیم سعودی است و سال‌هاست که شبیه این جنایت‌ها را توسط مزدوران داعشی خود در سوریه، عراق و کشتن زنان و کودکان یمنی انجام می‌دهد و کشورهای مستبد و استکباری چشم خود را بر آن می‌بندند.

تفکر پلید ضدّ اسلامی و ضدّ انسانی وهابیت با کمک یا سکوت جانبدارانه دولت‌های استکباری، مسلمانان مظلوم را در خون می‌غلتاند و با حمایت‌ها و سیاست‌های اروپا و آمریکا برای ادامه‌ی جنایت‌ها تقویت و تجهیز می‌شود.

سازمان‌های حقوق بشری وابسته به نفت و پول سعودی هیچ‌گاه نمی‌توانند درد و رنج مردم مظلوم را درک کنند و غم آن مادران کودک ازدست‌داده را بفهمند؛ اما این فاجعه بزرگ انسانی ماهیت مفسد و جهنمی وهابیت را رسواتر خواهد کرد؛ و ان‌شاءالله سقوط و خواری و زبونی این تفکر پلید زودتر فراهم خواهد شد.

جامعه مدرسین حوزه علمیه قم ضمن تسلیت شهادت کودک مظلوم و معصوم «زکریا الجابر» این قتل فجیع را شدیداً محکوم نموده و قصاص آن جانی خون‌خوار را خواستار است و از خداوند متعال نیز صبر جمیل و اجر جزیل برای خانواده زکریای عزیز مسئلت می‌نماید.

مسئولیت قتل این طفل معصوم بر عهده حکومت آل سعود است

مجمع جهانی اهل‌بیت(ع) در پی جنایت هولناک به شهادت رساندن طفل معصوم شیعه در مدینه منوره بیانیه‌ای صادر کرد.

متن کامل ترجمه فارسی این بیانیه – که به زبان عربی صادر شد – به شرح ذیل است:

بسم‌الله الرّحمن الرّحیم

«وَمَنْ یقْتُلْ مُؤْمِنًا مُتَعَمِّدًا فَجَزَاؤُهُ جَهَنَّمُ خَالِدًا فِیهَا وَغَضِبَ اللَّهُ عَلَیهِ وَلَعَنَهُ وَأَعَدَّ لَهُ عَذَابًا عَظِیمًا» (النساء/ ۹۳)

شهر مدینه منوره روز پنج شنبه هفته گذشته (۱۸ بهمن ۱۳۹۷) شاهد یک جنایت تأسف برانگیز بود. در این فاجعه، یک راننده سعودی بعد از این که خودروی خود را در نزدیکی یک قهوه خانه متوقف کرد، کودکی را از دست مادرش که مسافر او بود به زور گرفت و قصد قتل او را کرد. مادر او از مردم اطراف با فریاد کمک خواست، ولی کسی به کمک او نشافت. آن جنایتکار هم شیشه‌ای را شکست و سر کودک شش سال را با تکه‌‌ای شیشه از پشت برید. آن کودک در خون خود غلطید و مادرش هم از شوک شدید این صحنه به کما رفت.

این جنایت تأسف بار نتیجه تفکر متعصب تکفیری و وهابی است که در کتاب‌‌‌های درسی، بر منابر مساجد از سوی علمای حکومتی، در رسانه‌‌‌های دولتی و با سیاست‌‌‌های حکومت عربستان سعودی ترویج‌‌‌ می‌شود.

از سوی دیگر، آل سود شیعیان این کشور را شهروندان درجه دو‌‌‌ می‌داند و با آن‌ها جز بر اساس اینکه غیر مسلمان هستند، رفتار‌‌‌ نمی‌کند.

آن تفکرات ویرانگر و این نحوه تعامل، چنین فردی را وا‌‌‌ می‌دارد که جنایتی اینگونه هولناک را علیه یک کودک شیعه – که همراه مادرش راهی زیارت حرم رسول اکرم(ص) در مدینه بود – مرتکب شود.

این جنایت، نه اولین و نه آخرین جنایت در کارنامه خونبار مکتب افراطی وهابی و حکومت آل سعود در حق مسلمانان است و تاریخ این مساله را شهادت‌‌‌ می‌دهد.

سؤالی که جهان باید مطرح کند این است که: چه کسی ذهن این راننده مجرم و صدها نفر مشابه او را شستشوی مغزی داده که آن قدر از فطرت خود دور شوند و به مرتبه‌ای از حیوانیت برسند که یک کودک معصوم و بی گناه را سر ببرند؟ آنهم تنها به جرم این که والدین او به مذهب اهل‌بیت(ع) اعتقاد دارد؟

پاسخ این است: تبلیغاتی که شیوخ وهابی از گذشته تاکنون علیه شیعه داشته و دارند و صدور فتوای حلال شمردن قتل شیعیان توسط این شیوخ، بلکه باثواب شمردن چنین کاری، بر کسی پوشیده نیست.

بنابراین مسئولیت قتل این طفل معصوم بر عهده حکومت آل سعود است؛ زیرا این حاکمان، دست تکفیری‌‌‌ها را در جامعه، موسسات دولتی و مراکز دینی برای تبلیغات و خشونت علیه شیعیان باز کرده‌اند؛ و نتیجه آن جنایتی شده است که وحشتاک تر از جرایم تروریست‌‌‌های سلفی و داعشی است که سالیان سال با حمایت آل سعود در حق کودکان، زنان و سالمندان بی گناه در مناطق مختلف جهان – از جمله در پاکستان، افغانستان، عراق و سوریه – مرتکب شدند.

مجمع جهانی اهل‌بیت(ع) – در کمال حزن و تأسف – این جنایت وحشتناک را محکوم‌‌‌ می‌کند و از تمام موسسات جامعه مدنی و از جمله آن سازمان‌‌‌های حقوق بشری و سازمان یونیسف‌‌‌ می‌خواهد که این جنایت را محکوم کنند و به دنبال محاکمه عاملان و مشوقان این جنایت وحشیانه به صورت عادلانه باشند.

این مجمع به خانواده شهید سعید “زکریا بدر علی الجابر” تسلیت‌‌‌ می‌گوید و از خداوند متعال می‌خواهد که او را در بهشت برین خود جای بدهد و به خانواده و بستگانش صبر عطا فرماید.

و سیعلم الذین ظلموا‌‌ای منقلب ینقلبون

مجمع جهانی اهل‌بیت(ع)

۲۱ بهمن ماه ۱۳۹۷

مصادف با ۱۰ فوریه ۲۰۱۹

و ۴ جمادی الثانی ۱۴۴۰

در خبرنامه سایت عضو شوید و آخرین مطالب سایت را در صندوق ایمیل‌تان دریافت کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا