برگزاری همایش بین‌المللی دانشجویی با موضوع وحدت جهان اسلام در کربلا

دبیر ستاد ملی اربعین دانشگاهیان از برگزاری همایشی علمی بین المللی با موضوع وحدت جهان اسلام در کربلا همزمان با پیاده روی اربعین خبر داد.

غفاری، معاون فرهنگی اجتماعی وزارت علوم، در نشست ستاد اربعین دانشگاهیان با اشاره به اهمیت برنامه‌ریزی و پیاده‌روی اربعین گفت: پیاده‌روی اربعین صرفا یک راهپیمایی و حرکت نمادین نیست بلکه با خود پیام‌های متعددی را همراه دارد.

وی با اشاره به اینکه شاهد پیامدها و آثار مثبت این‌گونه اقدامات در دانشگاه‌ها هستیم، افزود: شرکت دانشگاه‌ها در این برنامه عظیم همکاری و همراهی متعددی را می‌طلبد. با توجه به برگزاری راهپیمایی اربعین در سالهای گذشته آمار و اثرگذاری خوبی از این راهپیمایی صورت گرفته است.

در ادامه این نشست نیک‌روش، دبیر ستادملی اربعین دانشگاهیان و مسئول سازمان بسیج دانشجویی اظهار داشت: امسال مطابق سال‌های گذشته برنامه‌های مختلفی در این زمینه شکل گرفته است که برخی در قالب هماهنگی بین سایر ارگان‌ها نظیر سازمان وظیفه عمومی و ستاد کل نیروهای مسلح، وزارت کشور و نهاد رهبری بوده است.

وی گفت: اقدامات خوبی انجام شده تا زمینه برگزاری این مراسم به شکل مناسبی با حضور دانشگاهیان انجام شود.

دبیر ستادملی اربعین دانشگاهیان در ادامه گفت: مهمترین مسئله برای دانشجویان در این بخش مسئله خروج از کشور بود که با استفاده از سامانه سقای نور و انجام کلیه خدمات به شکل اینترنتی و الکترونیک شاهد کم شدن زمان صدور درخواست و مجوز دانشگاهیان خواهیم بود.

نیک روش تصریح کرد: برای هماهنگی و برنامه ریزی اقداماتی که به صورت جدی در این بخش انجام خواهد شد بیش از ۱۰۰ جلسه در سطح کشور برگزار شده است.

وی گفت: یکی از اقدامات ما در این زمینه تسهیل کردن اعزام کاروانی برای مشتاقان زیارت اولی و دانشجویان دختر است که امیدواریم امسال تسهیلات لازم در این بخش بیشتر از سالهای قبل صورت گیرد.

دبیر ستادملی اربعین دانشگاهیان همچنین به برگزاری موکبهای مختلف دانشگاهی در مسیر پیاده روی اربعین اشاره و تصریح کرد: یکی از این موکب‌ها، موکب بین المللی جهان اسلام برای همگرایی دانشجویان جهان اسلام است تا بتوانیم بیشتر از قبل به این برنامه به شکلی فرصت‌گونه و در شرایطی که دشمنان تلاش می‌کنند، بین مسلمانان اختلاف ایجاد کنند، بنگریم و زمینه وحدت هرچه بیشتر مسلمانان را فراهم کنیم.

نیک روش گفت: همایش علمی بین‌المللی دانشجویی با حضور دانشجویان مختلف جهان اسلام و با محوریت دانشگاه علامه طباطبایی در ایام اربعین در کربلا برگزار می‌شود.

وی تصریح کرد: برنامه سوگواری که به همت دانشگاه شهید چمران اهواز نیز برگزار خواهد شد به منظور جمع آوری آثار دانشگاهیان در این بخش نیز برگزار خواهد شد.

منبع : تسنیم

در خبرنامه سایت عضو شوید و آخرین مطالب سایت را در صندوق ایمیل‌تان دریافت کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا