حجت‌الاسلام‌والمسلمین انصاریان: تبلیغ را به حرفه و کاسبی تبدیل نکنیم

مبادا امر مهم تبلیغ به حرفه و کاسبی تبدیل شود.

به گزارش مرکز خبرحوزه، حجت‌الاسلام‌والمسلمین شیخ حسین انصاریان در گردهمایی مبلغین و ائمه جماعات کرمانشاه که در سالن شهید بهشتی برگزار شد، با بیان شرایط لازم برای فعالیت در امر تبلیغ علوم دینی، گفت: مبلغ باید روایات ائمه اطهار‌(ع) را در کنار آیات قرآن کریم استفاده کند؛ زیرا این دو بدون یکدیگر ناقص و بی نتیجه هستند و احتمال برداشت ناقص برای مستمع بوجود خواهد آورد.

وی افزود: در امر تبلیغ نباید به یک آیه اکتفا کرد، در این راستا باید به آیات بعدی نیز که مکمل آن آیه می باشد، استناد و تفسیر و توضیح ارائه شود.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین انصاریان با بیان این که روحانیون به عنوان سربازان امام زمان (عج) و راویان احادیث ائمه اطهار (ع) باید در عصر غیبت مردم را نسبت به مکتب اهل بیت(ع) آشنا کنند، اظهار داشت: آراسته بودن مبلغ به سجایای اخلاقی یکی از ویژگی های بسیار مهم می باشد.

وی با اشاره به این که مردم رفتار، گفتار و عمل  مبلغ را الگو و اسوه خود قرار می دهند، تاکید کرد: نباید مبلغین همدیگر را در مجامع عمومی تخریب نمایند؛ زیرا در این صورت حضور آنان در میان مردم تاثیرگذار نخواهد بود.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین انصاریان با بیان این که دین شناس شدن با سختی و مطالعه مستمر همراه است، اظهار داشت: معلم دین باید در مردم تغییر ایجاد کند تا آیات الهی محقق شود و موعظه آنها بر مردم تاثیر داشته باشد.

وی با اشاره به این که مبادا امر مهم تبلیغ به حرفه و کاسبی تبدیل شود، افزود: هدف تبلیغ فقط رساندن الفاظ و کلمات نیست و پیامهای الهی باید مانند آب که تشنه را سیراب می نماید، ارائه گردد و فقط لفظ به مردم تحویل داده نشود.

رییس موسسه دارالعرفان اظهار داشت: شرط بعدی  مبلغ احساس حضور خداست که نباید از آن غافل شد.

حجت‌الاسلام‌ والمسلمین قبادی، مدیر کل تبلیغات اسلامی استان کرمانشاه نیز در این گردهمایی با اشاره به سختی کار مبلغین گفت: مبلغان باید امکانات و محصولات لازم را برای کارهای تبلیغی در اختیار داشته باشند.

وی، وجود منابع علمی معتبر و کتب اساتید عالی و برجسته حوزه برای استفاده مبلغان در امور تبلیغی رابسیار مهم و باارزش خواند.

در خبرنامه سایت عضو شوید و آخرین مطالب سایت را در صندوق ایمیل‌تان دریافت کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا