سامانه‌ی آموزشی «درس گفتار» رونمایی شد

در حوزه‌ی علمیه‌ی مشهد انجام شد

سامانه آموزشی «درس گفتار»، بستری برای ایجاد یک محیط آموزشی مناسب است که در سه بخش «درس‌ها، روش‌ها، کتابخانه» با حضور مسئولان در حوزه علمیه مشهد رونمایی شد.

به گزارش خبرنگار اجتهاد، این سامانه آموزشی که با حضور حجت‌الاسلام والمسلمین احمد مبلغی، عضو مجلس خبرگان رهبری و رئیس مرکز تحقیقات اسلامی مجلس و حجت‌الاسلام والمسلمین سید مصباح عاملی مدیر حوزه علمیه خراسان و دیگر اساتید و فضلاء در محل مرکز مدیرت حوزه علمیه خراسان رونمایی شد، مدلی جدید برای سیستم آموزشی حوزه‌های علمیه است.

سامانه آموزشی «درس گفتار» بنا دارد با استفاده از امکانات فضای مجازی، بستری را برای ایجاد یک محیط آموزشی مناسب فراهم آورد؛ فاز اول این سامانه در سه بخش «درس‌ها، روش‌ها، کتابخانه» طراحی شده است.

«بخش درس‌ها» شامل فایل‌های درسی صوت و متن اساتید سطوح عالی حوزه‌های علمیه قم و مشهد هست که بین متن تقریر و صوت ارتباط سازی شده است و نیز بسته‌ها و ابزارهای پیش مطالعه آن مبحث نیز ارائه گردیده است.

«مکاسب-بیع» آیت‌الله سید حسن مرتضوی، «فرائد الاصول-قطع و ظن» استاد جواد مروی، «مکاسب-بیع» استاد محمدجواد فاضل لنکرانی، «مکاسب محرمه» استاد حیدری فسایی، «کفایه ‌الاصول» استاد سید محمدصادق علم‌الهدی، «فرائد الاصول-تعادل و تراجیح» استاد سید رسول موسوی تهرانی و… قسمتی از محتوای بخش درس‌ها می‌باشد که بیش از هزار جلسه در این بخش بارگذاری شده است.

«بخش روش‌ها» پاسخی به دغدغه‌های مختلف علمی و پژوهشی طلاب در مسیر اجتهاد است، شناخت مسیر علمی طلبگی، آسیب‌شناسی، موانع، تولید کمک آموزشی برای تحصیل بهتر و مشاوره تحصیلی از اهداف ‌بخش روش‌ها است.

این بخش که حاصل فعالیت موسسه به‌سوی اجتهاد است، به‌صورت صوت و تقریر در سایت درس‌ گفتار ارائه شده و بخشی از آن شامل مباحث اساتید با موضوعاتی چون: «روش‌شناسی درس خارج، استاد عباسعلی زارعی سبزواری»؛ «روش‌شناسی دروس خارج، استاد سید منذر حکیم»؛ «نقش تعهد طلبه در فرایند تحصیل، استاد محمد مروارید»؛ «روش‌شناسی دروس خارج، استاد محمدرضا نائینی»؛ «ضرورت مباحث روش‌شناسی در حوزه‌های علمیه» استاد احمد مبلغی؛ «نقش حلقات در اجتهاد، استاد سید محمدصادق علم‌الهدی»؛ «روش‌شناسی سطح عالی بررسی شناخت شروح رسائل، استاد مرتضی نوروزی» و… می‌باشد.

«بخش کتابخانه» شامل کتاب‌هایی است که در حوزه علمیه به‌عنوان متن درسی قرار گرفته‌اند و یا مرتبط با آن هستند که شامل کتاب‌های فقهی، اصولی، کلامی چون: کفایه الاصول، لمعه، مکاسب، رسائل، حلقات شهید صدر، بدایه و نهایه، کتاب‌های ادبیات عرب و … است.

لازم به ذکر است، این سامانه داری «جستجوگر پیشرفته» است که می‌توان به‌آسانی در بخش درس‌ها و کتاب‌ها نیاز خود را یافت نمایی.

یادآور می‌شود، سامانه آموزشی «درس گفتار» به نشانی darsgoftar.net اکنون در دسترس عموم طلاب و علاقه‌مندان قرار دارد.

در خبرنامه سایت عضو شوید و آخرین مطالب سایت را در صندوق ایمیل‌تان دریافت کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا