فراخوان مقاله همایش بین‌المللی «میراث کربلا و جایگاه آن در جهان اسلام» و زمینه مشارکت طلاب خراسانی

نخستین همایش بین‌المللی «میراث کربلا و جایگاه آن در جهان اسلام» توسط مرکز تراث کربلا و آستان مقدس حضرت ابوالفضل العباس(ع) برگزار می‌شود.

به گزارش خبرنگار اجتهاد، مرکز میراث کربلا وابسته به بخش معارف اسلامی و انسانی آستان مقدس حضرت عباس(ع)، از پژوهشگران و محققان برای شرکت در نخستین همایش بین‌المللی «میراث کربلا و جایگاه آن در جهان اسلام» با شعار «هویت ما، میراث ما» در روزهای ۹ و ۱۰ ربیع‌الاول ۱۴۴۱ مصادف با ۱۶ و ۱۷ آبان ماه ۱۳۹۸ (۷ و ۸ نوامبر ۲۰۱۹) دعوت به‌عمل آورد.

محورهای ۱۰گانه همایش

محورهای این همایش، «علوم قرآنی و تفسیر، علوم حدیث و رجال، علم فقه و اصول، علوم فلسفه، کلام و منطق، علوم زبان عربی و ادبیات آن، تاریخ و تراجم و سیر، علوم تطبیقی میراثی، مخطوطات کربلایی (آموزشی، پژوهشی، نقد و بررسی)، مدارس و مراکز دینی و اسلامی، فهرست‌نویسی‌ها و زندگی‌نامه‌ها» است که باید مقالات در محورهای ذکر شده و به‌گونه‌ای مرتبط با میراث و فرهنگ شهر کربلا باشد.

شرایط مشارکت

۱- مقالات می‌بایست براساس معیارها و دستورالعمل متعارف مجلات، به زبان عربی و یا انگلیسی تدوین و نگارش شود.

۲- مقالاتی که درباره نُسخ خطی نگارش می‌یابد، باید شیوه معمول تدوین  مقالات در آن رعایت شود و در آن محقق، روش خود و نسخه مربوطه را معرفی نماید.

۳- حجم مقاله می‌بایست حداقل (۵۰۰۰ کلمه) باشد و در قالب word و با فونت Arabic simplified نگارش یافته و به‌صورت لوح فشرده و یا از طریق ایمیل به آدرس net.alkafeel@Turath ارائه گردد.

۴- چکیده مقاله در حدود (۳۵۱ کلمه) به زبان عربی و انگلیسی ارائه گردد.

۵- آخرین مهلت ارسال اصل مقاله: ۹۸/۵/۱۶ می‌باشد.

۶- به مقالات پذیرفته شده برتر، جوایزی تعلق خواهد گرفت.

۷- اقامت پژوهشگران در ایام همایش، بر عهده مرکز تراث کربلا خواهد بود.

۸- مقالات برتر در یکی از شماره‌های فصلنامه علمی «تراث کربلا» و یا در «ویژه‌نامه همایش» به چاپ خواهد رسید.

۹- ایمیل همایش turath@alkafeel.net و تلفن راهنما در عراق ۰۰۹۶۴۷۷۲۹۲۶۱۳۲۷ می‌باشد که پژوهشگران باید یک رزومه مختصر خود را به ایمیل همایش ارسال کنند.

زمینه مشارکت طلاب و پژوهشگران خراسانی

لازم به ذکر است، با عنایت به سیاست‌های کلی حوزه علمیه خراسان در خصوص همکاری و تعامل با مراکز پژوهشی خارج از کشور، حسب موافقت معاونت پژوهش، زمینه مشارکت طلاب و پژوهشگران خراسان در این فراخوان فراهم آمده است. در صورتی که مقالات فارسی از استانداردهای بایسته پژوهشی برخوردار و براساس محورهای همایش نوشته شده باشد، طلاب می‌توانند آن مقالات را به اداره نشر و تولیدات علمی معاونت پژوهش ارسال کنند تا پس از ترجمه و برگردان به زبان عربی، به‌طور مستقیم از طریق این معاونت به دبیرخانه همایش ارسال گردد.

یادآوری می‌شود، در صورت پذیرفته شدن مقاله، هزینه حضور و اسکان نویسندگان در ایام برگزاری همایش در شهر مقدس کربلا، رایگان و بر عهده مرکز تراث کربلا خواهد بود.

فراخوان مقاله همایش بین‌المللی «میراث کربلا و جایگاه آن در جهان اسلام»

در خبرنامه سایت عضو شوید و آخرین مطالب سایت را در صندوق ایمیل‌تان دریافت کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا