فراخوان یازدهمین جشنواره بین‌المللی کتاب سال رضوی منتشر شد

فراخوان یازدهمین جشنواره بین‌المللی کتاب سال رضوی منتشر شد

محمدهادی زاهدی، دبیر یازدهمین جشنواره بین المللی کتاب سال رضوی با اشاره به دستاورد های جشنواره کتاب سال رضوی در سال های اخیر گفت: جشنواره انتخاب کتاب سال رضوی موجب شد گنجینه بی نظیری شامل ۳۰۰۰ اثر با موضوع حضرت رضا(ع) گردآوری شود که بسیاری از این آثار نوشته دانشمندان بزرگ اسلامی می باشد.

 

فراخوان یازدهمین جشنواره بین‌المللی کتاب سال رضوی منتشر شد

به گزارش پایگاه خبری اتحادیه تشکل های قرآن و عترت کشور «اتقان» محمدهادی زاهدی، دبیر یازدهمین جشنواره بین المللی کتاب سال رضوی با اشاره به دستاورد های جشنواره  کتاب سال رضوی در سال های اخیر گفت: جشنواره انتخاب کتاب سال رضوی موجب شد گنجینه بی نظیری شامل ۳۰۰۰  اثر با موضوع حضرت رضا(ع) گردآوری شود که بسیاری از این آثار نوشته دانشمندان بزرگ اسلامی می باشد.

محمدهادی زاهدی خاطرنشان کرد: جشنواره انتخاب کتاب سال رضوی با حضور در عرصه  بین‌المللی، توانسته ارتباط بسیار خوبی با محققان، پژوهشگران، سازمانها و مراکز علمی، فرهنگی و پژوهشی در جهان اسلام برقرارکند و آثار تولید شده توسط این محققان را گردآوری نماید.

وی با بیان اینکه، اشاعه و ترویج فرهنگ منوّر رضوی، گسترش فعالیت‌های علمی، هنری و پژوهشی مرتبط با سیره، زندگی و ابعاد مختلف شخصیت هشتمین اختر تابناک آسمان امامت و ولایت، حضرت امام رضا(علیه‌السلام) ، شناسایی، تجلیل و حمایت از تولیدکنندگان و پدیدآورندگان آثار برتر فرهنگی و هنری در زمینه فرهنگ رضوی و کمک به انتشار گسترده آن‌ها را از اهداف برگزاری جشنواره بین‌المللی انتخاب کتاب سال رضوی عنوان کرد و افزود: یازدهمین جشنواره بین‌المللی انتخاب کتاب سال رضوی  با محتوای تألیف، ترجمه و پایان‌نامه با موضوع امام رضا(علیه‌السلام) و خاندان آن حضرت، به مناسبت میلاد باسعادت عالِم آل محمد، حضرت علی بن موسی الرضا(علیه‌السلام) ، ولادت با برکت حضرت فاطمه معصومه(سلام‌اللّه‌علیها)، هم‌زمان با دهه کرامت، در سازمان کتابخانه‏ها، موزه‏ها و مرکز اسناد آستان قدس رضوی برگزار می شود.

وی با اشاره به اینکه  یازدهمین جشنواره انتخاب کتاب سال رضوی شامل بخش های مختلفی مانند کتاب چاپی، کتاب دیجیتال، پایان نامه و رساله، حمایت از آثار رضوی و ناشر فعال می شود و آثار ارسالی باید دارای یکی از بخش های پنجگانه با موضوع امام رضا علیه السلام و خاندان آن حضرت باشد که طی سال های  ۱۳۹۶و۱۳۹۷منتشر شده باشد افزود: آثار ارسالی با موضوع امام رضا(علیه‌السلام) و خاندان امام رضا(علیه‌السلام) [‌حضرت موسی الکاظم، حضرت جواد الائمه، حضرت حسین بن موسی الکاظم، حضرت احمد بن موسی الکاظم «شاهچراغ» علیهم‌السلام، و حضرت فاطمه معصومه سلام‌اللّه‌علیها‌] در هر یک از بخش‌های پنجگانه، در جشنواره شرکت و مورد ارزیابی و داوری قرار می‌گیرند.

 

گفتنی است، نویسندگان، ناشران و علاقه مندان به جشنواره انتخاب کتاب سال رضوی می‌توانند برای کسب اطلاعات بیشتر به سایت این جشنواره به نشانی http: //library.aqr.ir/ketabsal  مراجعه نمایند.

 

اهداف جشنواره

اشاعه و ترویج فرهنگ منوّر رضوی، گسترش فعالیت‌های علمی، پژوهشی، ادبی و هنری مرتبط با سیره، زندگی و ابعاد مختلف شخصیت حضرت امام رضا(علیه‌السلام)، شناسایی، تجلیل و حمایت از تولیدکنندگان و پدیدآورندگان آثار برتر فرهنگی و هنری در زمینه فرهنگ رضوی و کمک به انتشار گسترده آن‌ها.

 

 

بخش های جشنواره

بخش یکم: کتاب های چاپی

محورهای انتخاب:

تاریخ و سیره رضوی

علوم و معارف رضوی

زیارت

حرم و اماکن متبرّکه

شعر

داستان، نمایش نامه و نثر ادبی

کودک و نوجوان

ترجمه

زبان‌های خارجی

به هر کدام از برگزیدگان در محورهای فوق، تندیس جشنواره، لوح تقدیر و جوایز نفیس اهدا خواهد شد.

 

بخش دوم: کتاب های دیجیتال

رتبه نخست: تندیس جشنواره، لوح تقدیر و اهدای جوایز نفیس

رتبه دوم: تندیس جشنواره، لوح تقدیر و اهدای جوایز نفیس

رتبه سوم: تندیس جشنواره، لوح تقدیر و اهدای جوایز نفیس

 

بخش سوم: پایان‌نامه ها و رساله ها

رتبه نخست: تندیس جشنواره، لوح تقدیر و اهدای جوایز نفیس

رتبه دوم: تندیس جشنواره، لوح تقدیر و اهدای جوایز نفیس

رتبه سوم: تندیس جشنواره، لوح تقدیر و اهدای جوایز نفیس

 

بخش چهارم: حمایت از آثار رضوی

به صاحبان آثار برگزیده در این بخش، تندیس جشنواره و لوح تقدیر اهدا خواهد شد. علاوه بر این، دبیرخانه جشنواره، نسبت به چاپ این آثار، اقدام خواهد کرد.

 

بخش پنجم: ناشر فعّال

رتبه نخست: تندیس جشنواره و لوح تقدیر

رتبه دوم: تندیس جشنواره و لوح تقدیر

رتبه سوم: تندیس جشنواره و لوح تقدیر

 

جایزه های نفیس، شامل کمک‌هزینه سفر حج عمره مفرده، عتبات عالیات و مشهد مقدس است.

همه برگزیدگان، به عنوان مهمان دبیرخانه در آیین پایانی حضور خواهند داشت.

همزمان با برگزاری آیین پایانی، « نمایشگاه آثار رسیده به دبیرخانه » و « نشست‎های تخصصی » با حضور مهمانان و استادان صاحب‌نظر برگزار خواهد شد.

هزینه رفت و آمد، اسکان و پذیرایی در طول برگزاری آیین پایانی جشنواره بر عهده دبیرخانه جشنواره خواهد بود.

 

 

 

شرایط شرکت در جشنواره

* آثار ارسالی در هر یک از بخش‌های پنج گانه، در دو موضوع زیر، مشمول این ارزیابی می‎شود:

۱) آثار با موضوع امام رضا(علیه‌السلام)

۲) آثار با موضوع خاندان امام رضا(علیه‌السلام) [‌حضرت موسی الکاظم، حضرت جواد الائمه، حضرت حسین بن موسی الکاظم و حضرت احمد بن موسی الکاظم «شاهچراغ» علیهم‌السلام، و حضرت فاطمه معصومه سلام‌اللّه‌علیها‌]

* آثار ارسالی باید طی سال‌های ۱۳۹۶ و ۱۳۹۷ منتشر شده باشد.

* آثار ارسالی، شامل زبان‌های غیر ایرانی (زبان‌های خارجی) نیز می‎گردد.

* هر متقاضی باید سه نسخه از اثر خود را به دبیرخانه ارسال نماید.

* آثار ارسالی، برگشت داده نمی‌شود.

* ارسال چند اثر از یک فرد، پذیرفته می‌شود.

 

 

داوری جشنواره

داوری آثار، توسط استادان مجرّب حوزه و دانشگاه انجام خواهد شد که متعاقباً اعلام خواهد شد.

در خبرنامه سایت عضو شوید و آخرین مطالب سایت را در صندوق ایمیل‌تان دریافت کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا