فقهِ رسانه | تاثیرگذاری از شرایط استحبابی ویژه‌ی پیام‌رسان دینی است

حجت‌الاسلام والمسلمین رفعتی نائینی در این جلسه درس خارج فقه رسانه گفت: مخاطب را چند جور می‌شود دسته بندی کرد؛ 1)بر اساس ویژگی‌های جمعیتی 2) بر اساس دین باوری، اعتقاد و مذهب 3) بر اساس فرهنگ، نژاد آداب و رسوم 4) بر مبنای رفتار و کردار 5) بر اساس استفاده از رسانه.

ه گزارش خبرنگار وسائل، حجت الاسلام والمسلمین عباس رفعتی،فقه رسانه | تاثیر گذاری از شرایط استحبابی ویژه پیام رسان دینی است در جلسه درس خارج فقه رسانه که در مورخه ۳ دی سال ۱۳۹۷ برگزار شد، به تبیین یکی دیگر از وظایف پیام رسان دینی یعنی مخاطب شناسی پرداخت و اظهار داشت: مخاطب را چند جور می شود دسته بندی کرد؛۱-بر اساس ویژگی‌های جمعیتی ۲- بر اساس دین باوری، اعتقاد و مذهب ۳- بر اساس فرهنگ، نژاد آداب و رسوم ۴- بر مبنای رفتار و کردار ۵- بر اساس استفاده از رسانه

این استاد حوزه در ادامه به بیان فواید مخاطب شناسی اشاره کرد و گفت: من به بعضی از این آثار اشاره به کنم:  ۱- انتقال مفاهیم و فراگیری این مفاهیم آسان تر می شود ۲- سلیقه های مخاطبین در تولید برنامه رعایت می‌شود ۳- موجب برقراری ارتباط روحی و معنوی موثر بین پیام رسان و مخاطب می‌شود. و…

در پایان جلسه امروز حجت الاسلام والمسلمین رفعتی گفت: باید مخاطب را شناخت، اما چگونه مخاطب را بشناسید؛ ۱-یک  با حضور در بین مردم، مشاهده عینی آداب و رسوم و فرهنگ این مردم. ۲-دو با نظر سنجی می‌توانیم سلایق اینها را متوجه بشویم ۳- روش سوم مطالعه مخاطبین و گفتگو به صورت حضوری، تلفنی و مصاحبه بامخاطب داشته باشید.

در خبرنامه سایت عضو شوید و آخرین مطالب سایت را در صندوق ایمیل‌تان دریافت کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا