قدم در مسیر امام علی (ع) بگذاریم

به گزارش مرکز خبر حوزه، این مرجع تقلید ، صبح امروز طی سخنانی در ابتدای درس خارج فقه خود ضمن تبریک عید غدیر به عنوان عیدالله الاعظم خاطر نشان کردند: در شرایطی که دشمنان این همه فشار و تبلیغات سو علیه تشیع انجام می دهند، وظیفه مهم ما آن است که میراث ائمه اطهار (ع) را حفظ کنیم.

ایشان همچنین با اشاره به این که راه ولایت ائمه اطهار (ع)کاملا روشن و آشکار است، بر لزوم پیروی شیعیان از راه و سیره آن بزرگواران تاکید کرده و گفتند: ما باید قدم در راه و مسیر مولا علی (ع) بگذاریم، البته لازم است در این طریق با مطالعه بیشتر گام برداریم.

*علامه امینی، غبار مظلومیت را از غدیر زدودند

حضرت آیت الله مکارم شیرازی در ادامه با تجلیل از مرحوم علامه امینی در تالیف و گردآوری اثر گرانسنگ الغدیر، اظهار داشتند: ایشان حقیقتا کار بسیار مهم و اساسی را در خصوص خارج کردن غبار مظلومیت از حدیث غدیر انجام دادند و غدیر را از زوایای مختلف به ویژه از نگاه اهل سنت مورد بررسی دقیق قرار دادند.

ایشان با تاکید بر لزوم آشنایی هرچه بیشتر طلاب و روحانیون با کتاب الغدیر، افزودند: علامه امینی در جلد اول الغدیر به ۲۲ مورد استناد تاریخی در خصوص حدیث غدیر اشاره کرده اند که بسیاری از استناد ها در مقابل معاویه مطرح شده است.

*ملاحظات سیاسی، مانعی برای نمایان شدن غدیر

این مرجع تقلید تصریح کردند: مساله غدیر یک مساله کاملا واضح و روشن است اما متاسفانه ملاحظات سیاسی اجازه نداده است پرده از روی حدیث غدیر برداشته شود و برای مردم نایان گردد.

حضرت آیت‌الله مکارم شیرازی همچنین بیان داشتند: خدا را شاکریم که تابع کسی هستیم که دارای این همه فضایل و مناقب است و دلایل ولایتش این قدر محکم و فراوان می باشد.

در خبرنامه سایت عضو شوید و آخرین مطالب سایت را در صندوق ایمیل‌تان دریافت کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا