پیام تسلیت آیت‌الله بنی‌هاشمی برای درگذشت آیت‌الله اختری، نمایندهٔ مردم تهران در مجلس خبرگان

آیت‌الله «عباسعلی اختری»، نماینده مردم تهران در مجلس خبرگان رهبری شامگاه دوشنبه دار فانی را وداع گفت.

آیت‌الله دکتر سید مجید بنی‌هاشمی، در پیامی به حجت‌الاسلام‌ محمدحسن اختری، درگذشت برادر وی آیت‌الله عباسعلی اختری، نماینده مردم تهران در مجلس خبرگان رهبری را تسلیت گفت.


جناب حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمدحسن اختری

درگذشت برادر گرامی‌تان آیت‌الله عباسعلی اختری، امام جمعه سابق سمنان و عضو محترم مجلس خبرگان رهبری، موجب تأسف و تألم خاطر فراوان گردید.

سوابق درخشان ایشان در خدمت به اسلام و انقلاب در سنگر نمایندگی مردم و نمایندگی ولی‌فقیه، اخلاص و دلسوزی در دوره طولانی مسئولیت امامت جمعه و پیوند با نهادهای دانشگاهی و دانشجویان، از ایشان چهره‌ای به یادماندنی و در خور احترام فراوان در حافظه مردم تهران و سمنان خلق کرده است.

اینجانب خود را در سوگ فقدان این عالم وارسته شریک می‌دانم و مراتب همدردی و تسلیت خود را به رهبری معظم انقلاب اسلامی، روحانیت ارجمند، مردم نجیب سمنان و بویژه مردم شریف سرخه، جنابعالی و خانواده معزز ایشان ابراز می‌دارم.

سید مجید بنی‌هاشمی
۱۴۰۱/۰۸/۱۲

 


آیت‌الله «عباسعلی اختری»، نماینده مردم تهران در مجلس خبرگان رهبری به دلیل بیماری سرطان، از چند روز گذشته در بیمارستان بستری بود و در ۹ آبان ۱۴۰۱ رحلت کرد.

مرحوم اختری سال ۱۳۱۸ در سرخه از توابع استان سمنان متولد شد و نماینده تهران در مجلس خبرگان رهبری و نماینده دور اول و هفتم مجلس شورای اسلامی بود.

او در سال ۱۳۶۰، طی حکمی از سوی امام خمینی (ره)، به نمایندگی ولی‌فقیه و امامت جمعه شهرستان سمنان منصوب شد و در سال ۱۳۸۰ از امامت جمعه سمنان استعفا داد.

مرحوم اختری در دوره پنجم مجلس خبرگان رهبری نامزد شده بود و در لیست اعلامی از سوی جبهه جهادگران ایران اسلامی قرار داشت که موفق به ورود به مجلس خبرگان رهبری نشد.

وی با این حال، در انتخابات میان‌دوره‌ای خبرگان رهبری که در دوم اسفند ۱۳۹۸ برگزار شد، با کسب آرای لازم توانست به جمع نمایندگان خبرگان رهبری اضافه شود.

در خبرنامه سایت عضو شوید و آخرین مطالب سایت را در صندوق ایمیل‌تان دریافت کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا