آیت الله مکارم شیرازی خواستار رویارویی با تبلیغات سوء علیه غدیرخم شد

حضرت آیت الله ناصر مکارم شیرازی از مراجع تقلید گفت: باید با تبلیغات سوء که دشمنان بر ضد واقعه غدیرخم انجام می دهند، مقابله کرد. به گزارش ایرنا، این مرجع تقلید روز چهارشنبه در ابتدای درس خارج فقه خود با اشاره به تبلیغات منفی دشمنان در راستای به انحراف کشاندن واقعه غدیرخم تصریح کرد: باید با آگاه کردن مردم و افراد جامعه جلوی این تبلیغات را گرفت.
آیت الله مکارم شیرازی واقعه غدیر خم را یکی از افتخارات شیعیان دانست و افزود: این حادثه تاریخی آنقدر روشن است که به انحراف کشاندن آن هرگز نمی تواند تاثیر گذار باشد.
وی ادامه داد: تلاش برای آگاه نشدن مردم و ممانعت از دریافت حقیقت و واقعیت موجود به خاطر پاره ای از مسایل و ملاحظات سیاسی ، از جمله اقدامات و مواضع دشمنان در قبال این مساله بوده است.
آیت الله مکارم شیرازی ، مناقشه و احتجاج علمای شیعه برای روشن نمودن حقیقت این واقعه را یکی از اقداماتی عنوان کرد که همواره صورت گرفته است ولی باز هم به خاطر تبلیغات دشمنان در رابطه با این مساله اشکالات و شبهاتی ایجاد شده است.
وی کتاب الغدیر علامه امینی را به عنوان یکی از معتبرترین و صاحب نام ترین منابع شیعی در رابطه با واقعه غدیر دانست و افزود: مرحوم علامه امینی در این کتاب ، حدیث غدیر را از مظلومیت در آورده و به طور مفصل آن را از زوایای مختلف از جمله دیدگاه قرآن به بحث گذاشته است.

در خبرنامه سایت عضو شوید و آخرین مطالب سایت را در صندوق ایمیل‌تان دریافت کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا