توصیه‌های یک استاد اخلاق حوزه به جوانان

آیت الله بنابی: نوجوانان و جوانان در کنار اخلاق از درس خود غافل نشوند تا بتوانند با دو بال علم و اخلاق به اوج قله‌های موفقیت پرواز کنند.

آیت الله بنابی از اساتید اخلاق حوزه در جمع اساتید و طلاب مدرسه علمیه حقانی قم با اشاره به آیاتی از قرآن کریم اظهارداشت: خدواند در جای جای این کتاب آسمانی، انسان را نسبت به شیاطین و دشمنانی که در اطرافشان وجود دارند هشدار داده و در وصف مومنین می فرماید آنها یک لحظه از دشمنان خود غافل نمی شوند.

مدیر حوزه علمه بناب افزود: مؤمن همچون سرباز، همیشه برای رسیدن به قرب خدا مقابل شیاطین ایستادگی می‌کند و هرگز در خواب غفلت فرو نمی رود، چون انسان همواره دشمنانی چون شیطان و نفس اماره دارد که سعی می کنند او را به انحراف و کجی بکشند.

این استاد اخلاق حوزه تصریح کرد: شیطان دشمن کارکشته انسان ها است و علیه انسان ها و در جهت فریب و انحراف آنها قسم خورده است، نباید حیله های او را دسته کم گرفت.

وی با اشاره به برخی آیات قرآن کریم و روایات اهل بیت (ع) اعمال خوب، نیک و صالح انسان را همچون نوری درخشان دانست و بیان داشت: هر عمل صالح انسان، نوری است که موجب روشنی راه انسان در برزخ و قیامت می شود و در تاریکی قبر و قیامت همراه اوست و مانع از افتادن انسان در دره ها و سیاه چاله های وحشتناک عذاب الهی می شود.

آیت الله بنابی تاکید کرد: در قیامت به کسانی که فریب شیاطین را خورده اند ندا می‌رسد، وای بر شما که دنیا شما را فریب داد و به خود مشغول کرد و این دنیا را با ابدیت معامله کردید و در عذاب الهی خواهید سوخت.

وی بیان داشت: جوانان گناهکار هرگز از رحمت الهی ناامید نشوند چرا در توبه، همواره به روی انسان ها باز است ولی باید بعد از توبه و انابه مراقبت و مواظبت از اعمالشان را بیشتر کنند تا دوباره به دام شیاطین نیفتند.

آیت الله بنابی تصریح کرد: جوانان و نوجوانان نماز صبح را به جماعت و با مواظبت بخوانند، آرام آرام نماز شب را شروع کنند و پیوسته آن را ادامه دهند، در کنار اخلاق از درس خود غافل نشوند تا بتوانند با دو بال علم و اخلاق به اوج قله های موفقیت پرواز کنند.

وی افزود: امروز و فردا کردن باعث می شود انسان از اخلاق و کسب معارف الهی باز بماند.

این استاد اخلاق حوزه در پایان خاطرنشان کرد: نفس، بد سلیقه است و انسان را به بدی ها دعوت می کند، انسان را به جاه، مال، پست، مقام و حب اجتماعی سوق می دهد باید از همین سنین جوانی و نوجوانی تمرین کنید تا حب جاه و مال نداشته باشید و بتوانید در سنین بالاتر از شر حیله های نفس در امان باشید.

 

(منبع: حوزه نیوز)

در خبرنامه سایت عضو شوید و آخرین مطالب سایت را در صندوق ایمیل‌تان دریافت کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا