جا دارد خبرگزاری حوزه در عرصه‌ی خبر پیشگام باشد

رئیس مرکز تحقیقات کامپیوتری علوم اسلامی در بازدید از خبرگزاری حوزه: فعالیت رسانه ای در کشور به بلوغ نرسیده است / خبرگزاری حوزه پیشگام عرصه تولید و انتشار پیام به دنیا باشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام والمسلمین حمید شهریاری، رئیس مرکز تحقیقات کامپیوتری علوم اسلامی نور در حاشیه بازدید از خبرگزاری و نشریه افق حوزه که بعد از ظهر امروز چهارشنبه ۱۲ تیرماه ۱۳۹۸ صورت گرفت، بیان داشت: حوزه های علمیه نیازمند یک خبرگزاری بود.

وی افزود: گستردگی جغرافیایی، محتوایی و  منابع انسانی حوزه های علمیه اقتضاء می کرد که یک خبرگزاری در این زمینه باشد و اخبار و اطلاعات را جمع آوری و مخابره کند.

رئیس مرکز تحقیقات کامپیوتری علوم اسلامی نور با تأکید بر این که در حوزه بین الملل جا برای کار بسیار است و فاصله با آرمان های مدنظر وجود دارد، ادامه داد: جا دارد کارهای بیشتری در این زمینه انجام شود.

وی به بیان خاطره ای از سال ۶۹_۷۰ و سفر به کشور نیوزیلند به عنوان ناظر شرعی ذبح حیوانات پرداخت و خاطرنشان کرد: در آن سال ها دسترسی به اخبار بسیار ضعیف بود و مشقت های فراوانی داشت به حدی که در برخوردها مشخص می شد که افراد درک درستی از ایران اسلامی ندارند.

حجت الاسلام والمسلمین شهریاری با بیان این که سال ۱۳۷۵ بود که اینترنت در کشور فعال شد و اولین ارتباط ما با دنیا برقرار گردید، گفت: اینترنت که آمد، دسترسی به مبادله اطلاعات بین کشور با دنیا شکل گرفت و پیام انقلاب به جهان مخابره گردید.

وی افزود: دشمنان قریب به ۵۰ سال بود که ماهواره و اینترنت داشتند و پیام خودشان را هرگونه که دوست داشتند به دنیا منتشر می کردند و آن که حرف نزده و بیان عقیده نکرده بود، جمهوری اسلامی ایران بود که از سال ۱۳۷۵ این ارتباط شکل گرفت و به دلیل مراودات و ارتباطات درست ۱۰ سال بعد ما شاهد جریان بیداری اسلامی در کشورها بودیم.

رئیس مرکز تحقیقات کامپیوتری علوم اسلامی نور ادامه داد: مهم‌ترین دلیلی که بیداری اسلامی در کشورها با این فاصله اتفاق افتاد در حالی که انقلاب اسلامی سال ۵۷ شکل گرفت، این بود که پیام انقلاب به صورت کامل و محتوایی به دنیا نرسیده بود و این اتفاق در سال ۸۵ افتاد.

وی با بیان این که این قضایا نشان می دهد که فضا برای کار در رسانه نونهال بوده و مثل یک نوزاد است و به بلوغ نرسیده، تصریح کرد: اگر این بلوغ حاصل شود و ما بتوانیم پیام خود را به زبان زنده دنیا تولید، بازنمایی و منتشر کنیم، شاهد تحول بزرگی در دنیا خواهیم بود.

رئیس مرکز تحقیقات کامپیوتری علوم اسلامی نور اظهار داشت: تولید، بازنمایی و انتشار پیام به دنیا از همین حوزه و به وسیله روزنامه ها و خبرگزاری ها شروع می شود و جا دارد خبرگزاری حوزه در این عرصه پیشگام باشد.

در خبرنامه سایت عضو شوید و آخرین مطالب سایت را در صندوق ایمیل‌تان دریافت کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا