حجت الاسلام اعرافی: جامعه‌المصطفی فعالیت‌ سیاسی نمی‌کند

رییس جامعه‌المصطفی گفت: وظیفه این نهاد علمی، عرضه اسلام و اندیشه‌های نجات‌بخش بشر می‌باشد و به دنبال مسائل سیاسی نمی‌رود.

به گزارش مرکز خبر حوزه، حجت‌الاسلام والمسلمین علیرضا اعرافی در مراسم افتتاحیه چهارمین گردهمایی دانش‌آموختگان جامعه المصطفی خاطرنشان کرد: این نهاد علمی جز نشر اندیشه‌های الهی و معارف بلند اسلام و آشنا ساختن بشریت با مکتب ناب اسلام به دنبال چیز دیگری نیست.

وی خطاب به دانش‌آموختگان گفت: شما برای اسلام و معارف الهی و اهل‌بیت(ع)، پرچم‌های برافراشته هدایت هستید، جامعهالمصطفی نیز، تلاش می‌کند در راستای نشر تعالیم اعتقادی در جامعه خدمت‌رسانی نماید.

عضو جامعه مدرسین با اشاره به نیاز فراوان امروز بشریت به آموزه‌های دینی گفت: مسلمانان با وجود جمعیت ۵/۱ میلیاردی، عده کمی از آنان با معارف  بلند اسلام و آموزه‌های مکتب اهل‌بیت(ع) آشنا هستند. علاوه بر مسلمانان، دیگر مردم جهان نیز نیازمند شنیدن معارف الهی و آشنایی با تعالیم اسلام ناب و مکتب اهل‌بیت(ع) می‌باشند.

رییس جامعه‌المصطفی افزود: در دنیای کنونی بشریت با پرسش‌ها و چالش‌های فراوانی روبه رو است که ما می‌توانیم با دین و روش‌های عقلانی، فکری و منطقی پاسخ‌گویی این پرسش‌ها باشیم.

*آسیب‌ها و چالش‌‌های جوامع اسلامی

وی در ادامه به آسیب‌ها و چالش‌های جامعه اسلامی اشاره کرد و گفت: ناتوانی علمی در برخورد با مشکلات معرفتی و دینی،‌ اختلاف میان شیعه و سنی،‌ میل به خرافه و روش‌های نادرست در اسلام، عدم مهارت لازم برای برقراری ارتباط با مراکز علمی و اسلامی جهان و وجود روشن‌فکری‌های اشتباه، از جمله تهدیداتی است که حوزه و نهادی‌های دینی را، با چالش روبرو می‌سازد.

*فرصت را غنیمت بدانیم

حجت‌الاسلام والمسلمین اعرافی خاطرنشان ساخت: امروز به برکت پیروزی انقلاب اسلامی ایران و بیداری امت اسلامی،  زمینه‌های جدیدی برای انجام رسالت دینی به دست آمده است که باید آن را غنیمت بدانیم و به روشی درست، جهانیان را با تعالیم مکتب اهل‌بیت(ع) آشنا سازیم.

امام جمعه میبد در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به آیه پایانی سوره مبارکه آل عمران خاطرنشان ساخت: دشمنان با ایجاد شبهات فکری و معرفتی در جامعه، ناملایمت‌هایی را برای امت اسلامی به وجود می‌آورند؛ بنابراین مسلمانان باید علاوه بر مقاومت در برابر دشواری‌های فردی، با یکپارچگی و اتحاد، در برابر سختی‌های اجتماعی نیز مقاومت نمایند.

رییس جامعهالمصطفی حوزه و علمای اسلام را مرزبانان اسلام برشمرد و گفت: امروز مهم‌ترین مجاهدت، بهره‌گیری از علم و دانش برای نگهبانی از اخلاق و معرفت مردم است که روحانیت و حوزه‌های علمیه به عنوان مرزبانان اسلام باید از مرز‌های اسلام دفاع و با اندیشه‌های کفرآلود و انحرافی مقابله کنند.

در خبرنامه سایت عضو شوید و آخرین مطالب سایت را در صندوق ایمیل‌تان دریافت کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا