حجت الاسلام سید حامد علم‌الهدی در مراسم افتتاح دانشگاه مذاهب اسلامی در استان گلستان حضور یافتند

حجت الاسلام سید حامد علم‌الهدی عصر امروز در جلسه شورای اداری با محوریت افتتاح دانشگاه تقریب مذاهب این شهرستان اظهارداشت: کار عملی مجمع جهانی تقریب مذاهب، وحدت شیعه و سنی است و در این دانشگاه به دنبال حذف و یا ادغام شیعه یا سنی نیستیم.

وی افزود: همه ما در اصول با هم مشترک هستیم و باید در موارد اشتراکات یکدیگر را کمک و در موارد اختلاف یکدیگر را با سعه صدر تحمل کنیم.

معاون امور ایران مجمع تقریب مذاهب اسلامی کشور بیان داشت: برای ایجاد شعبه‌های این دانشگاه در مراکز استان‌ها هزینه می‌کنیم و یکی از امتیازهای این دانشگاه این است که دانشجویان و طلاب از طریق آزمون پذیرفته می‌شوند و می‌توانند تا مقطع دکتری رایگان تحصیل کنند.

وی ادامه داد: در آینده اولویت انتصاب امامان جمعه شیعه و سنی، صدور مجوز برای دفترخانه ازدواج و طلاق و حضور روحانیون در امور حج، با طلاب و افرادی است که فارغ التحصیل این دانشگاه هستند.

عبدالکریم جاور امام جمعه اهل سنت گنبدکاووس اظهارداشت: با راه‌اندازی این دانشگاه وحدت به معنای واقعی بین مردمان شیعه و سنی و مذاهب مختلف تحقق می‌یابد.

وی افزود: مسئولان باید الگو وحدت برای مردم باشند. در جامعه ای که علمای شیعه و سنی در کنار هم قرار گیرند و مسئولان نیز با وحدت در کنار علما باشند،بی شک مردم وحدت را مهم جلوه می دهند.

حجت الاسلام محمود ترابی،امام جمعه شهرستان گنبدکاووس اظهارداشت: راه‌اندازی این دانشگاه گام بزرگی در تحقق واقعی تقریب و ارتقا سطح علمی شهرستان است.

وی افزود: توسعه متوازن، عدالت اجتماعی و آموزشی یک سرمایه بزرگ است که با راه‌اندازی این دانشگاه از امروز آغاز می‌شود.

منبع : تسنیم

در خبرنامه سایت عضو شوید و آخرین مطالب سایت را در صندوق ایمیل‌تان دریافت کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا