حوزه علمیه نجف از فعالیت‌های قم اطلاعی ندارد

‌حجت‌الاسلام حسون رئیس مرکز پژوهش‌های اعتقادی وابسته به دفتر حضرت آیت‌الله سیستانی گفت: امروز حوزه علمیه نجف از فعالیت‌های قم اطلاعی ندارد به همین دلیل باید فعالیت‌های بخش عربی رسان‌های حوزه بیشتر و قوی تر باشد. البته طی سال‌های گذشته و با فرستادن کتاب‌هایی که در قم تالیف شده و همچنین حضور فضلای قم در همایش‌ها و کنفرانسهای عراق این آشنایی بیشتر شده است.

حجت‌الاسلام والمسلمین شیخ محمد حسون رئیس مرکز پژوهش‌های اعتقادی وابسته به دفتر ‌ آیت‌الله سیستانی در بازدید از رسانه رسمی خبرگزاری حوزه با اشاره به ضرورت اطلاع رسانی درباره فعالیت‌های حوزوی گفت: چند سال قبل در دانشگاه بغداد، برنامه‌ها و فعالیت‌های حوزه نجف را تشریح کردم که اساتید آنجا گفتند باوجود اینکه ما در بغداد هستیم ولی اطلاعی از این کارها نداشتیم. حالا شما حساب کنید مردم عادی چقدر اطلاع از کارهای حوزه دارند.

برخی می‌گویند حوزه فقط از مردم وجوهات شرعی می‌گیرد!

‌حجت‌الاسلام حسون با بیان اینکه اطلاع رسانی از فعالیت‌های حوزوی درحد صفر است اظهارداشت: کار شما خیلی مهم است. معرفی فعالیت‌های حوزه به دیگران ضروری است. برخی می‌گویند حوزه علمیه تا الان چه کار کرده است؟! حوزه فقط از مردم وجوهات شرعی می‌گیرد!

وی افزود: ما باید توضیح دهیم که اینطور نیست. کارهای زیادی در حوزه انجام شده و همچنین تعداد زیادی از طلبه‌ها اصلا وجوهات نمی‌گیرند.

حوزه علمیه نجف از فعالیت‌های قم اطلاعی ندارد

رئیس مرکز پژوهش‌های اعتقادی ادامه داد: امروز حوزه علمیه نجف از فعالیت‌های قم اطلاعی ندارد به همین دلیل باید فعالیت‌های بخش عربی شما بیشتر و قوی تر باشد. البته طی سال‌های گذشته و با فرستادن کتاب‌هایی که در قم تالیف شده و همچنین حضور فضلای قم در همایش‌ها و کنفرانسهای عراق این آشنایی بیشتر شده است.

وی با استقبال از راه اندازی بخش بانوان در خبرگزاری حوزه تاکید کرد: این بخش بخش باید کاملا توسط بانوان اداره شود و رویکردی که شما در این زمینه دارید صحیح است.

این عضو برجسته دفتر ‌ آیت‌الله سیستانی بااشاره به اهمیت تعهد و اخلاص در کارها گفت: اگر نیروهای یک اداره به صورت کارمندی فعالیت کنند کارها پیش نمی‌رود؛ چون راس ساعت مشخصی میخواهند بروند ولی اگر احساس مسئولیت وجود داشته‌باشد کارها پیش می‌رود. خبرگزاری حوزه اینگونه است و در آن احساس مسئولیت وجود دارد.

شبکه‌های ماهواره‌ای اولین منبع دریافت اطلاعات توسط مردم هستند

وی در بخش دیگری از سخنان خود به اهمیت توزیع صحیح محتوا در دنیای امروز اشاره کرد و گفت: بر اساس بررسی‌هایی که ما انجام دادیم مردم اطلاعات خود را به ترتیب از شبکه‌های ماهواره‌ای، شبکه‌های اجتماعی و در مرحله سوم کتاب است.

حسون ادامه داد: البته این شبکه‌های ماهواره‌ای شمشیر دو لبه است. زیرا حتی در برخی کانال‌های شیعه مطالب انحرافی وجود دارد و کسانی که در کشورهای مختلف مخاطب اینها هستند از انحراف شان خبر ندارند.

برخی از کانال‌های شیعه نماینده مکتب تشیع نیستند

وی تصریح کرد: مردم نمی‌دانند که برخی از این کانال‌ها نماینده مکتب تشیع نیستند و گاهی یک نظر شاذ و نادر را مطرح می‌کنند.

رئیس مرکز پژوهش‌های اعتقادی با اشاره به اهمیت حضور در شبکه‌های اجتماعی گفت: اگر پاسخ به شبهات را به صورت کتاب منتشر کنیم نهایتا در دو سه هزار نسخه منتشر می‌شود و به خیلی از مخاطبان نمی‌رسد.

وی افزود: وقتی کسی شبهه‌ای را از طریق شبکه‌های ماهواره‌ای شنیده و این شبهه در ذهن او مانده است ما باید بلافاصله جواب شبهه را از همان طریق به او بدهیم.

‌حجت‌الاسلام والمسلمین حسون در پایان با بیان اینکه الان بیشتر تولیدات حوزه به صورت کتاب است اظهار داشت: عقیده و ادله ما قوی است ولی ابزار انتقال ما خیلی ضعیف است. / مرکز خبر حوزه

در خبرنامه سایت عضو شوید و آخرین مطالب سایت را در صندوق ایمیل‌تان دریافت کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا