درگذشت حجت‌الاسلام سیدعلیرضا حائری، رئیس مؤسسه دائره‌المعارف فقه اسلامی تسلیت باد

حجت‌الاسلام سیدعلیرضا حائری، رئیس مؤسسه دائره‌المعارف فقه اسلامی و عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در پی سکته مغزی در بیمارستان ولی‌عصر(عج) قم درگذشت.

حجت‌الاسلام سیدعلیرضا حائری، رئیس مؤسسه دائره‌المعارف فقه اسلامی درپی سکته مغزی در بیمارستان ولی‌عصر(عج) قم درگذشت. حجت‌الاسلام ‌حائری از سه روز قبل به دلیل سکته مغزی در بخش مراقبت‌های ویژه بیمارستان ولیعصر(عج) بستری بود.

حجت‌الاسلام والمسلمین سید علیرضا حائری فرزند مرحوم سیدعلی اکبر یزدی اصل و داماد مرحوم آیت‌الله مشکینی در آذرماه ۱۳۳۰ در کربلا و در خانواده‌ای مذهبی چشم به جهان گشود. وی مقدمات درس را در کربلا فرا گرفت و سپس برای گذراندن دروس خارج به نجف رفت. اساتید او در درس خارج عمدتاً آیت‌الله خویی، امام خمینی(ره) بودند و از شاگردان برجسته و ممتاز فقیه متفکر شهید آیت‌الله سید محمدباقر صدر (ره) به‌حساب می‌آمد.

این استاد محقق سالها در عرصه تحقیق و تدریس در زمینه علوم اسلامی و فقه اهل‌بیت، عمر گرامی خود را صرف کرد و همکاری و مشارکتی فعال در تدوین اثر برجسته دائره‌المعارف فقه اسلامی داشت که گویای عمق فکری و منزلت علمی وافر آن مرحوم بود.

وی در سال ۱۳۹۲ به عضویت جامعه مدرسین حوزه علمیه قم درآمد و درپی ارتحال آیت‌الله هاشمی شاهرودی، با حکم رهبر معظم‌ انقلاب، از نیمه اردیبهشت ماه ۹۸‌ عهده‌دار مسئولیت مؤسسه دائرهالمعارف فقه اسلامی شده بود.

سرانجام حجت‌الاسلام حائری صبح روز پنج شنبه ۲۷ تیرماه ۱۳۹۸ در سن ۶۸ سالگی دعوت حق را لبیک گفت و به لقاء الله پیوست.

دفتر آیت‌الله سید مجید بنی‌هاشمی و مؤسسه آیه حیات رحلت این عالم محقق را به حوزه‌های علمیه و بیت شریف ایشان تسلیت گفته و برای آن فقید سعید رحمت و مغفرت الهی از درگاه خداوند متعال مسئلت می‌نماید.

 


منبع: شبکه اجتهاد

در خبرنامه سایت عضو شوید و آخرین مطالب سایت را در صندوق ایمیل‌تان دریافت کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا