قدردانی از اقدام یک تاجر فرانسوی در پرداخت جریمه زنان با حجاب فرانسه

قدردانی از اقدام یک تاجر فرانسوی در پرداخت جریمه زنان با حجاب فرانسه

گروه اجتماعی: آیت‌الله العظمی صافی گلپایگانی طی پیامی ضمن قدردانی از اقدام یک تاجر فرانسوی در اختصاص مبلغی برای پرداخت جریمه زنان با حجاب در فرانسه گفت: اسلام است که سالم‌ترین روابط را بین زن و مرد اعلام نموده است.

به گزارش خبرگزاری قرآنی ایران (ایکنا) به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی آیت‌الله العظمی صافی گلپایگانی، متن پیام به شرح زیر است:

بسم الله الرحمن الرحیم

برادر محترم جناب آقای رشید نقار دام رشده السلام علیکم و رحمه الله

اقدام رشیدانه‌ی شما در اختصاص مبلغی برای پرداخت جریمه‌ای که متأسفانه در کشور فرانسه برای بانوان نقابدار مسلمان معین شده است، حمایت از حریم آزادی فردی و شخصی و دفاع از حرمت و کرامت و جایگاه رفیع بانوان در دین مبین اسلام است.

ما به اسلام و به حقوقی که برای زنان مقرر کرده و آنها را در ارزش‌های والای انسانی در آیات متعدد قرآن مجید با مردان برابر قرار داده افتخار می‌کنیم. اسلام است که سالم‌ترین روابط را بین زن و مرد اعلام نموده و از مفاسد و معایب و مساقطی که امروز زن غربی در آن سقوط نموده مصونیت بخشیده است.

این حق برای زن است که خود را از نظرهای شهوانی مردهای شهوت‌ران در اماکن عمومی بپوشاند. قانون نباید و نمی‌تواند این حق را از او سلب کند. اینجانب این موضع شرافتمندانه‌ی شما را که حاکی از رشادت و شعور انسانی و اسلامی است به شما و خواهران و برادرانی که با جنابعالی در حفظ هویت اسلامی همکاری دارند تبریک می‌گویم و جلوه‌های نورانی این گونه استقامت‌ها از بانوان را می‌ستایم.

در دنیایی که خلاء معنویات و اخلاق و خودباوری انسانی هر روز بیشتر می‌شود، تعهد مسلمانان به مبادی معنوی و فضائل حقیقی بشری، سزاوار تحسین و آفرین است. ما به اسلام و به دعوت اسلام به صلح و انصاف و عدالت و خیر انسان‌ها و گریز از خشونت و فتنه و فساد ایمان داریم و خود را به رعایت اصول عالی تمدن و ترقی و اعلامیه‌های نجات‌بخش قرآن متعهد می‌دانیم.

از خداوند متعال عزت و سربلندی و سرافرازی بیشتر مسلمانان را در پرتو عمل به قرآن کریم مسئلت دارم.

۱۶ ذی الحجه الحرم ۱۴۳۱

لطف‌الله صافی

در خبرنامه سایت عضو شوید و آخرین مطالب سایت را در صندوق ایمیل‌تان دریافت کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا