قیام ۱۹ دی هیمنه طاغوت را در هم شکست

امام جمعه قم گفت: قیام خونین مردم قم در روز ۱۹دی ۵۶ هیمنه طاغوت را در هم شکست.

آیت‌الله سید هاشم حسینی بوشهری در گفتگو با خبرنگار مهر در قم با اشاره به فرارسیدن سالروز حماسه خونین ۱۹ دی ماه اظهار داشت: حرکت طلاب حوزه‌های علمیه و مردم قم در حماسه ۱۹ دیماه عکس‌العملی بود نسبت به آنچه که دستگاه طاغوت در آن روز در رابطه با توهین به امام خمینی(ره) در روزنامه اطلاعات مطرح کرده بود.
وی ادامه داد: ۱۹دیماه در فضای خفقانی که هیچکس قدرت حرف زدن را نداشت و دستگاه طاغوت احساس می‌کرد که به تمام معنا در همه جای کشور احاطه پیدا کرده، رخ داد و حضور مردم در این روز در حقیقت هیمنه طاغوت را در هم شکست و فضایی را به وجود آورد که مردم احساس کردند می‌توانند در برابر طاغوت بایستند و علیه آنها شعار دهند و فضای طاغوتی را در هم بشکنند.
معاون جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با اشاره به سهم قیام ۱۹ دی در پیروزی انقلاب اسلامی تصریح کرد: این قیام جرقه مهمی بود که در آن تاریخ اتفاق افتاد و سرآغاز حرکتی شد که به دنبال آن چهلم‌ها برگزار شد و سرانجام دستگاه طاغوت در برابر اراده ملت به زانو درآمد تا اینکه به ۲۲ بهمن ماه و پیروزی انقلاب اسلامی منجر شد.
حسینی بوشهری تاکید کرد: این حرکت پرخروش و حوادث پس از آن نقش مهمی در پرشتاب‌کردن حرکت توفنده انقلاب اسلامی ایران داشت.
————-

فیلم قیام خونین ۱۹ دی تهیه شود
امام جمعه قم بر ضرورت تبیین و ترویج علل و عوامل و پیامدهای قیام خونین مردم قم در روز ۱۹ دی برای نسل جوان تاکید کرد و یادآور شد: پیشنهاد من این است که گویندگان و سخنرانان از یک سو و رسانه‌های جمعی از سویی دیگر باید این حرکت مهمی مردم قم را به تصویر بکشد.
وی خاطرنشان کرد: سخنرانان باید در خصوص این حماسه خونین به مردم آگاهی بخشی کنند و ۱۹ دی به یک سلسله نشست‌ها و گفتگوها و بحث‌های جدی رسانه‌ای تبدیل شود.
حسینی بوشهری تصریح کرد: به نظر من باید قیام خونین مردم قم در روز ۱۹ دی و حرکت‌های پس از آن تا پیروزی انقلاب اسلامی به صورت تهیه فیلم به تصویر کشیده شود تا در بین نسل جوان ما اثرگذاری بیشتری داشته باشد.
معاون جامعه مدرسین حوزه علمیه قم نقش رسانه‌های مکتوب را در تبیین قیام خونین ۱۹ دی مهم دانست و افزود: روزنامه‌ها و مطبوعات باید فضایی را برای درج مقالات و یادداشت‌ها و مصاحبه از شخصیت‌هایی که در آن روز حضور جدی داشتند اختصاص دهد تا نسبت به نسل جوان اطلاع‌رسانی خوبی صورت گیرد.
حسینی بوشهری تاکید کرد: اطلاع‌رسانی درباره قیام خونین مردم قم در روز ۱۹ دی نباید فقط به همین روز محدود شود بلکه باید در طول سال این حماسه و وقایع پس از آن را اطلاع رسانی کرد تا جوانان ما اطلاعات خوبی از روند شکل گیری انقلاب اسلامی داشته باشند.

در خبرنامه سایت عضو شوید و آخرین مطالب سایت را در صندوق ایمیل‌تان دریافت کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا