نرم‌افزار مجموعه آثار استاد «سیدعلی شهرستانی» تولید شد

به همت مرکز تحقیقات کامپیوتری علوم اسلامی (نور)، نرم‌افزار مجموعه آثار استاد محقق سید علی شهرستانی تولید شد و به‌زودی عرضه خواهد شد.

به گزارش شبکه اجتهاد، در این نرم‌افزار ۵۹ عنوان کتاب از آثار استاد محقق سید علی شهرستانی و دیگر آثار مرتبط به زبان‌های عربی، فارسی، اردو، اندونزیایی، انگلیسی و ترکیه‌ای (آذربایجانی) در موضوعاتی چون: فقه کلامی، عقاید و کلام، علوم حدیث، علوم قرآنی و لغت عرب در اختیار کاربر قرار گرفته است.

همچنین، نمایش تصاویر مرتبط با مراحل مختلف زندگی استاد محقق سید علی شهرستانی در بخش نگارخانه، متن قرآن کریم با قابلیت جست‌وجو در آیات و امکانات متنی، به همراه ترجمه: فارسی، اردو و انگلیسی آیات و متن کامل چند دوره لغتنامه با امکان دسترسی به ریشه و مشتق کلمات از دیگر محتواهای ارائه شده در این نرم‌افزار به شمار می‌رود.

اختلاف در وضو چرا؟ أشهد أن علیا ولی الله بین الشرعیه و الإبداع، الصلاه خیر من النوم شرعه أم بدعه، تربت خون، تسمیه أولاد الأئمه بأسماء الخلفاء، عارفا بحقکم، معمای یک ازدواج و … از جمله کتاب‌های ارائه شده در مجموعه آثار استاد محقق سید علی شهرستانی می‌باشند.

لازم به ذکر است، این نرم‌افزار در قالب جدید کتابخانه استاندارد نور ارائه شده است که علاوه بر قابلیت‌های فنی و پژوهشی تولیدات گذشته مرکز تحقیقات کامپیوتری علوم اسلامی(نور) در قالب کتابخانه دیجیتال نور، مانند جستجوی ساده و پیشرفته در کتاب‌ها، انتقال متن به نرم‌افزار word، دسترسی سریع به بخش‌های مفید لغت‌نامه، قرآن، کتابشناسی، ویژگی‌های تازه و مفیدی را در خود جای داده است.

برطرف شدن محدودیت در خصوص ابعاد صفحه نمایشِ دستگاه‌های مختلف، امکان به‌روزرسانی مستقیم نرم‌افزار از طریق اینترنت توسط کاربر، در نظر گرفتن میز پژوهشی برای محقق، جستجو در متن کتاب‌ها با قابلیت اولویت‌دهی به نتایج و با عملگرهای استاندارد، بهبود نتایج جستجو بر اساس کتاب، نویسنده و زبان و … از جمله قابلیت‌های این قالب جدید به شمار می‌رود.

همچنین این قالب به کاربران مجموعه آثار استاد محقق سید علی شهرستانی، این اجازه را می‌دهد که بر هر قسمت‌ دلخواه از متن کتاب، یادداشت‌نویسی کنند؛ همچنین امکان رنگی کردن، نوشتن عنوان و انتساب چند نمایه برای جستجوی سریع‌تر نیز برای کاربر فراهم شده است که همه این یادداشت‌ها، نمایه‌ها و … در یک ابزار واحد به نام پژوه‌نگار جمع آوری شده و قابل مدیریت توسط کاربر می‌باشد.

در خبرنامه سایت عضو شوید و آخرین مطالب سایت را در صندوق ایمیل‌تان دریافت کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا