نگاه مثبت واتیکان به مکتب اهل بیت(ع)

سفیر ایران در واتیکان گفت: در دنیای مسیحیت به ویژه واتیکان با نظر مثبت به مکتب اعتدالی و خردورز شیعی نگریسته می شود.

حجت الاسلام والمسلمین ناصری در گفتگو با سرویس بین الملل مرکز خبر حوزه خاطر نشان کرد: البته متاسفانه آشنائی و اطلاعات زیادی از مکتب اهل بیت ندارند، اما طرح مقولات مختلف از منظر مکتب اهل البیت (ع) و گفتار و سیره عملی معصومین (ع) در سخنرانیها و مجامع، بسیار پرجذبه و راهگشا می‌نماید و مورد استقبال و پذیرش قرار می گیرد.

وی به نقش حوزه های علیمه در معرفی مکتب اهل بیت(ع) به سراسر جهان اشاره و تصریح کرد: مکاتب ماتریالی و مذاهب تحریفی کارائی لازم در حل بحرانها و مشاکل روزافزون جامعه بشری را ندارند. نظام ارزشی سکولار غرب به بن بست رسیده است و حوزه در تبیین مکتب اهل بیت (ع) و مبانی متقن شیعی که عدالت اجتماعی و صلح جهانی را نوید می دهد می توانند نقش موثری ایفا نماید.

سفیر ایران در واتیکان ابراز داشت: امروز و در شرایطی که غرب از افراط گرائی خشن دینی وهابی و طالبانی هراس دارد، مکتب خردورز و عدالت جوی اهل بیت (ع) دارای جاذبه می باشد که مسئولیت مضاعف حوزویان را می طلبد.

وی در خصوص ضرورت گفتگو میان پیروان ادیان بویژه اسلام و مسیحیت گفت: اصولا در اسلام و سیرۀ معصومین ( ع ) به گفتگو فیما بین توجه ویژه ای شده و حسب آیه شریفه “یستمعون القول و یتبعون احسنه” به دور از ذهنیت گرائی و پیش داوری، حسن استماع، اتباع احسن را در پی دارد یا حداقل موجب مفاهمه و درک متقابل واقعیات خواهد شد.

حجت الاسلام والمسلمین ناصری با اشاره به هفتمین دور گفتگو بین اسلام و مسیحیت و ایران و واتیکان که در آبانماه سالجاری با حضور کاردینال توران و هیئت همراه در تهران برگزار شد گفت: این نوع نشست ها و گفتگوها موجب تفاهم و تعامل هرچه بیشتر پیروان دو دین بزرگ ابراهیمی خواهد شد.

وی همچنین اظهار داشت:با ملاقاتی که با حضرات مراجع و علماء و مراکز و مؤسسات در قم داشتم ضرورت و فوائد تعامل فیمابین را متذکر شدم. حوزه و علماء می توانند در حوزه های مشترک اعتقادی و موضوعات مهم مبتلابه جامعه بشری در عرصه های منطقه ای و بین المللی نقش آفرین باشند و مبانی متقن و راهگشائی را در حل معضلات جهانی ارائه نمایند، سفرهای متقابل و نشستهای مشترک و حضور در همایشها و مجامع مختلف در ایران و غرب مفید و موثر خواهد بود.

در خبرنامه سایت عضو شوید و آخرین مطالب سایت را در صندوق ایمیل‌تان دریافت کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا