همایش «انقلاب اسلامی و تحول فقه» برگزار می‌شود

حجت‌الاسلام و المسلمین عادل محسنی، مدیر حوزه علمیه امام خمینی(ره) و دبیر مجمع مدیران مدارس حوزه‌های علمیه استان تهران : توجه به فقه سیاسی، ایجاد فصل‌بندی مستقل برای آن و شناساندن زوایای ناشناخته آن یکی از تحولاتی است که به‌واسطه جریان انقلاب شکل گرفت.

?توسعه فقه‌های مضاف: فقه عمران و شهرسازی، فقه تربیت، فقه غذا و… یکی دیگر از این اثرگذاری‌هاست، این در حالی است که پیش از انقلاب توجه چندانی به این مسائل نمی‌شد اما پس از پیروزی انقلاب این موضوعات بیشتر مورد بحث و گفتمان قرار گرفت.
?شکل‌گیری فلسفه فقه و اصول، روش‌شناسی فقه، رشد فقه مُقارن، دستاوردهای دیگر انقلاب در عرصه حوزه‌های علمیه است. غرب پیوسته به‌دنبال آنتی‌انقلابی برای از بین بردن فقه سیاسی شیعه بوده که در این راستا وهابیت تلاش‌های بسیاری کرد و حتی گروهکی با عنوان داعش شکل گرفته شد.
?همایش انقلاب اسلامی و تحول فقه به‌عنوان سرآغازی برای برگزاری سلسله‌همایش‌های مختلف حوزه در این زمینه روز پنجشنبه یازدهم بهمن از ساعت ۷:۴۵ صبح الی ۱۱:۴۵ با سخنرانی آیت‌الله علی‌اکبر رشاد رئیس پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی در مسجد حوزه علمیه امام حسین(ع) کار خود را آغاز می‌کند.
?این همایش در ۴ موضوع مهم: ۱- نگاهی به ابعاد و انواع تحولات فقه ۲- تأسیس و توسعه فلسفه اصول فقه ۳- تأسیس و توسعه فقه الاقتصاد و ۴- تحول روش‌شناسی فقه با حضور جمع زیادی از اساتید حوزه استان تهران و قم برگزار می‌شود و شرکت در این مراسم برای عموم علاقه‌مندان آزاد است.

در خبرنامه سایت عضو شوید و آخرین مطالب سایت را در صندوق ایمیل‌تان دریافت کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا