کمک روحانیت به اجرای هدفمندی یارانه ها

روحانیت با توجه به جایگاه ویژه در بین مردم و حضور در زمان های مختلف تبلیغی در کشور، می تواند در اقناع افکار عمومی برای اجرای طرح هدفمندی یارانه ها، نقشی اساسی ایفاء کند.

حجت الاسلام و المسلمین نادری، همزمان با اجرای طرح هدفمندی یارانه ها، در گفت وگو با خبرنگار مرکز خبر حوزه، در مورد ارزیابی خود از این طرح، اظهار داشت: یکی از بارزترین اهداف این طرح رسیدن به عدالت است.

وی با بیان این که حوزه های علمیه در کارهای نظری و تئوریک در این زمینه می تواند نقش آفرینی کنند، گفت: عدالت از دیدگاه اسلام در شعبه های مختلف قابل بررسی است، اما ملاحظه می کنیم که در این زمینه به لحاظ تئوریک خلاء هایی احساس شده و سؤالاتی وجود دارد که تا کنون پاسخ داده نشده است و البته پاسخ به این سؤالات صرفا کار طلاب و حوزویان است، چرا که نه در دانشگاه چنین توانی است و نه چنین انتظاری از آنان می رود.

مدیر انجمن مدیریت اسلامی با اشاره به نقش حوزه های علمیه در اجرایی شدن هرچه بهتر طرح هدفمندی یارانه ها، اذعان داشت: روحانیت و حوزه های علمیه می تواند در تنویر افکار عمومی نقش آفرینی کند، چرا که روحانیت با توجه به جایگاهی که در میان افکار عمومی دارد می توانند در این زمینه نقشی اساسی ایفاء کنند.

حجت الاسلام و المسلمین نادری، گفت: حوزویان با استفاده از ظرفیت خود، می توانند مخاطبان خود که مردم هستند، را قانع کنند که اجرای طرح هدفمندی یارانه ها، نه تنها مفید خواهد بود بلکه ضرورت دارد.

*روحانیان از چند ماه قبل تلاش کرده‌اند

وی با بیان این که از چند ماه پیش نیز برخی از روحانیون در زمینه طرح هدفمندی یارانه ها، تلاش کرده اند، یادآور شد: با توجه به جایگاه ویژه روحانیت و حوزه‌های علمیه در بین مردم اگر آنان توضیحات کافی و مکفی را در زمینه اجرای طرح هدفمندی یارانه ها به مردم منتقل کنند، این امر کمک بسیاری به دولت خواهد بود، چرا که یکی از لوازم اجرای خوب این طرح، همراهی افکار عمومی است که اگر میسر نشود عاقبت آن معلوم نخواهد بود.

مدیر انجمن مدیریت اسلامی گفت: با توجه به این که مجموعه نظام جمهوری اسلامی، اعتقاد به اجرای این طرح دارند، انتظار می رود حوزویان نیز برای بهتر اجرا شدن آن تلاش کنند.

*مسئولین با حوزویان جلسات متعدد داشته باشند

وی یادآور شد: البته پیش شرط همراهی حوزه های علمیه با طرح هدفمندی یارانه ها، این است که به طلاب و روحانیون اطلاعات کافی در خصوص ضرورت اجرای این طرح آثار و برکات آن داده شود.

حجت الاسلام و المسلمین نادری افزود: لازم است یک آگاه سازی در سطح حوزویان در رابطه با طرح هدفمندی یارانه ها، صورت پذیرد، چرا که در حال حاضر هنوز این مسئله در بین تمام حوزویان حل نشده است.

وی در پایان گفت: اگر یک آگاه سازی عمومی در سطح حوزه های علمیه راجع به طرح هدفمند کردن یارانه ها صورت گیرد و با توجه به این که هنوز هم در ایام تبلیغی محرم و صفر هستیم، حوزه های علمیه در اجرای این طرح می توانند بسیار اثر گذار باشند.

در خبرنامه سایت عضو شوید و آخرین مطالب سایت را در صندوق ایمیل‌تان دریافت کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا