انتشار دومین شماره دوفصلنامه «گفتمان فقه حکومتی»

دومین شماره دوفصلنامه «گفتمان فقه حکومتی» از سوی موسسه معارف و اندیشه تمدنی اسلام، با آثاری از اساتید حوزه علمیه و پژوهشگران حوزه فقه حکومتی چاپ و عرضه شد.

دومین شماره دوفصلنامه گفتمان فقه حکومتی(بهار و تابستان ۱۳۹۷)، با رویکرد علمی-پژوهشی، با سرمقاله «چهلمین سالگرد انقلاب اسلامی و الزامات فقه حکومتی» و با آثاری حجج‌اسلام والمسلمین مصطفی جعفر پیشه‌فرد، یعقوبعلی برجی، ابوالقاسم مقیمی حاجی، علی ملکوتی، علی اکبر ترابی شهرضایی، محسن ملک افضلی، غلامرضا بهروزی لک، قاسم شبان نیا، خداداد خاشعی و جواد اسلمی آیات و حجج‌اسلام سید احمد مددی، ابوالقاسم علیدوست، سیدمحمدمهدی میرباقری، سعید ضیائی‌فر، یحیی عبداللهی، عباسعلی مشکانی و حسین عندلیب منتشر گردید.

«مبانی وحدت امت اسلامی از منظر فقه حکومتی با تأکید بر دیدگاه امام خمینی(ره)»، «نظم عمومی؛ مبنای فقهی الزامآوری قوانین موضوعه در نظامهای عرفی»، «مبانی قرآنی شناخت جامعه و تاثیر آن در تحول فقه» و «نگاهی به امر به معروف و نهی از منکر در تراث اسلامی از منظر مایکل کوک و نقد آن» از جمله مقالات دومین شماره دوفصلنامه «گفتمان فقه حکومتی» می‌باشد.

همچنین، «ضرورت اقامه حکومت در عصر غیبت با تاکید بر آراء امام خمینی(ره) و شهید مصطفی خمینی(ره)»، «اختیارات و مسؤلیتهای حکومت اسلامی در حل معضلات محیط زیستی» و «بررسی فقهی فرآیند و مولفه‌های مخالفت براندازانه» از دیگر مطالب این مجله است.

علاقه‌مندان می‌توانند جهت تهیه این دوفصلنامه با موسسه معارف و اندیشه تمدنی اسلام با شماره ۰۲۵۳۲۳۱۱۴۵۳؛ امور مشترکین: ۰۹۱۹۶۶۳۳۴۹۷ تماس حاصل نمایند و یا ارسال درخواست خود را از طریق رایانامه: fiqhehokomati@chmail.ir ارسال نمایند.

قابل‌ذکر است، دوفصلنامه «گفتمان فقه حکومتی» در موضوعات مربوط به فقه حکومتی چون: تعریف فقه حکومتی، موضوع فقه حکومتی، پیشینه فقه حکومتی، منابع فقه حکومتی، اهداف فقه حکومتی، ضوابط و روش‌های قابل استفاده در فقه حکومتی، نتایج و آثار رویکرد فقه حکومتی در فقه و اجتهاد، نقاط مثبت و منفی رویکرد حکومتی در فقه و اجتهاد؛ پذیرای مقالات علمی محققین و فقه پژوهان حوزوی و دانشگاهی است.

در خبرنامه سایت عضو شوید و آخرین مطالب سایت را در صندوق ایمیل‌تان دریافت کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا