رقابت بیش از هزار طلبه در جامعه‌المصطفی (ص)

مرحله دوم آزمون پذیرش دانشجوی، مقطع کارشناسی ارشد جامعه المصطفی با رقابت بیش از هزار طلبه ایرانی و غیرایرانی برگزار شد.

مدیر کل سنجش و پذیرش جامعهالمصطفی در حاشیه برگزاری این آزمون در گفت و گو با مرکز خبر حوزه با بیان این مطلب که جامعهالمصطفی هر ساله با برگزاری دو نوبت آزمون در مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد از بین طلاب برادر و خواهر پذیرش می‌نماید، اظهار داشت: آزمون کارشناسی ارشد نیز در همین راستا برگزار گردید که بیست و پنجمین مرحله برای طلاب غیرایرانی و چهارمین مرحله برای طلاب ایرانی می باشد.

وی در مورد چگونگی به کارگیری فارغ‌التحصیلان کارشناسی ارشد، افزود: جامعهالمصطفی در ۷۰ کشور جهان نمایندگی دارد که در بخش مبلغ، مدرس و مترجم در این کشورها از آنان استفاده می‌شود.

ابراهیم ملکی در مورد زمان اعلام نتیجه آزمون گفت: نتایج آزمون هفته آینده از طریق سایت جامعه المصطفی پیامک و نیز از طریق واحد‌های آموزشی به دانشجویان اعلام می شود.

وی با اشاره به شرکت‌کنندگان آزمون ابراز داشت: ۹۷۰ نفر از طلاب گرگان، اصفهان و قم در این آزمون در قم و حدود ۹۰ نفر از طلاب در مشهد به طور همزمان به رقابت پرداختند.

ملکی هدف از برگزاری این آزمون را مد نظر قرار داد و یادآور شد:‌ این آزمون‌ها برای کسانی که دارای استعداد‌ بالایی هستند زمینه‌ای را فراهم می‌کند تا بتوانند در این مراکز مشغول به تحصیل شوند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود علت پیشرفت جامعهالمصطفی‌ را عنایت مقام‌معظم‌رهبری به این مجموعه دانست و تاکید کرد: جامعهالمصطفی دارای ظرفیت بالایی است که در عرصه بین‌الملل با دانشگاه‌های بسیار بزرگ رقابت دارد و این به خاطر توجه مقام معظم رهبری به این مجموعه است.

مدیر کل سنجش و پذیرش جامعهالمصطفی در مورد برنامه‌های آینده این نهاد علمی آموزشی گفت: در اردیبهشت سال آینده آزمون دکتری برگزار می شود و از سال آینده آزمون‌های کارشناسی و کارشناسی ارشد به صورت جامعه‌المصطفی یک مرحله‌ای برگزار خواهد شد.

وی در ادامه به آزمون‌های سطح ۴ و ۵ اشاره کرد و اذعان داشت: اواخر بهمن ماه آزمون سطح ۴ و ۵ که مربوط به نظام حوزوی است و برای کسانی که شرط مجتمع عالی فقه را دارا هستند برگزار خواهد شد.

وی در پایان در خصوص رشته‌های کارشناسی ارشد خاطرنشان کرد: رشته‌های این آزمون تفسیر، فلسفه، کلام روانشناسی، حقوق جزا، مشاوره و راهنمایی مدیریت بین‌الملل، مدیریت آموزشی، مدیریت فرهنگی و حقوق اسلامی می باشد.

در خبرنامه سایت عضو شوید و آخرین مطالب سایت را در صندوق ایمیل‌تان دریافت کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا